Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej

Ocena: 0 (0 głosów)

Idea książki zrodziła się z nowej koncepcji kształcenia projektantów graficznych na Uniwersytecie SWPS. Powstała, żeby pokazać czego i jak należy uczyć w zakresie komunikacji wizualnej w formie, przeglądowych i praktycznych tekstów.

Jak sama nazwa wskazuje jest to manual, który w założeniu ma być użyteczny i używalny w ramach procesu dydaktycznego, ale nie tylko - przeglądowe teksty, uzupełnione o praktyczne przykłady oraz liczne odwołania, czynią tę pozycję ściągą dla projektantów komunikacji wizualnej.

Punktem wyjścia jest teoria projektowania, w ramach której autorzy skupiają się na logice i charakterystyce procesu projektowego, organizacji zespołu projektowego czy wiodących metod projektowych i edukacji projektowania.

W drugiej częściprzyglądają się projektowaniu w wymiarze eksperymentalnym, poszukują relacji między komunikacją, obrazowaniem i sztuką w procesie kształcenia projektantów i projektantek.

Trzecia część to prezentacja najistotniejszych obszarów projektowania komunikacji wizualnej wraz z praktycznym i metodycznym ich ujęciem: identyfikacja wizualna, informacja i orientacja, opakowania, kreacja reklamowa czy innowacje społeczne.

Książkę zamyka studium przypadku- to tutaj starają się dowieść, że projektowanie to rozwiązywanie problemów na drodze ich diagnozy i dostarczanie możliwie adekwatnych rozwiązań dla końcowych użytkowników.

Książka z pewnością wypełni lukę na polskim rynku literatury naukowo-dydaktycznej w zakresie komunikacji projektowej. Zawiera szeroki zakres treści, nową, interesującą, a nieraz też fascynującą problematykę, solidne uporządkowanie współczesnej wiedzy o projektowaniu, a także przedstawia poszczególne praktyki i eksperymenty w tej dziedzinie.

prof. dr hab. Aleksander Kiklewicz

Książka może zainteresować czytelników, którzy otrzymali wykształcenie artystyczne, ale nie mają całościowej wiedzy projektowej i - jak często to się zdarza - pracują w branży reklamowej lub szeroko pojętej komunikacji wizualnej. Tacy czytelnicy są skłonni uzupełniać wiedzę teoretyczną, szczególnie popartą konkretnymi przykładami projektowymi.

prof. dr hab. Czesława Frejlich

Informacje dodatkowe o Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2024-07-26
Kategoria: Poradniki
ISBN: 9788301235871
Liczba stron: 406

Tagi: ekonomia Marketing internetowy

więcej

Kup książkę Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Recenzje miesiąca
Jak ograłem PRL. Na rowerze
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na rowerze
Dziewczynka ze srebrnym zębem
Andrzej Marek Grabowski
Dziewczynka ze srebrnym zębem
Mój brat Feliks
Regina Golińska-Barancewicz
Mój brat Feliks
Pies
Anna Wasiak
Pies
OdNowa
Anna Kasiuk ;
OdNowa
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Opowieści o porach roku
Karine Tercier
Opowieści o porach roku
Dori
Andrzej Kwiecień ;
Dori
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy