Kolekcja Liber legum i jej miejsce w kulturze umysłowej późnośredniowiecznego Przemyśla

Ocena: 0 (0 głosów)
Zasadniczym celem pracy było rozpoznanie środowiska tworzącego tak zwaną pragmatyczną kulturę pisma w drugiej połowie XV wieku, na przykładzie miasta średniej wielkości, jakim był Przemyśl. Przeprowadzone badania pozwoliły potwierdzić rolę ówczesnego duchowieństwa obrządku rzymsko-katolickiego, biskupów, prałatów i kanoników kapituły katedralnej, którzy poprzez swoje wykształcenie i kontakty ze środowiskiem uniwersyteckim Krakowa, potrafili nadać odpowiedni poziom swoim działaniom w mieście i diecezji. Po raz pierwszy wyodrębniono grupę notariuszy publicznych, którzy pełnili różnorakie funkcje wymagające umiejętności pisania, ale też redagowania dokumentów. Byli więc zatrudniani w kancelariach świeckich (urzędy miejskie, grodzkie i ziemskie), przede wszystkim jednak w kurii biskupiej, kapitule i konsystorzu przemyskim.

Informacje dodatkowe o Kolekcja Liber legum i jej miejsce w kulturze umysłowej późnośredniowiecznego Przemyśla:

Wydawnictwo: Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
Data wydania: b.d
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN: 978-83-89115-77-5
Liczba stron: 402

więcej

Kup książkę Kolekcja Liber legum i jej miejsce w kulturze umysłowej późnośredniowiecznego Przemyśla

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Kolekcja Liber legum i jej miejsce w kulturze umysłowej późnośredniowiecznego Przemyśla - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Z okruchów nadziei
Anna Siedlecka
Z okruchów nadziei
Kroniki Czasu Ziemi
Andrzej Góral
Kroniki Czasu Ziemi
Niewolnica elfów
Justyna Komuda ;
Niewolnica elfów
Gorath. Uderz pierwszy
Janusz Stankiewicz
Gorath. Uderz pierwszy
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy