Do niedawna użytkownicy Javy, wyposażający swoje programy w grafikę i wizualne oblicze, wyłącznie posługiwali się biblioteką AWT (Abstract Windowing Toolkit). Obecnie mają do wyboru także JFC (Java Foundation Classes), połączenie bibliotek Swing i Java2 D nadbudowane nad AWT.
Java 4 Swing jest książką składającą się z 2 tomów. Pierwszy z nich jest "Wstępem do programowania w Javie", drugi zawiera rozszerzony opis języka, opis bibliotek Java 2D i Swing oraz wybrane zagadnienia poświęcone m.in. programowaniu aplikacji graficznych, sieciowych, rozproszonych i bazodanowych oraz metodyce projektowania komponentów JavaBeans i programowaniu wizualnemu. Wszystko z uwzględnieniem najnowszych rozszerzeń języka oraz możliwości oferowanych przez kompilatory 4. generacji (stąd tytuł książki).
W tomie I czytelnik znajdzie zwięzłe opisy następujących zagadnień: Aplikacje i aplety (aplikacje konsolowe, okienkowe, niezależne); Programy (środowisko, literały, zmienne, wyrażenia, operacje, wyrażenia stałe, instrukcje); Funkcje (m.in. modyfikowanie parametrów, parametry odnośnikowe, funkcje rekurencyjne); Pamięć; Biblioteki; Pliki; Analiza leksykalna; Klasy i interfejsy; Listy; Kolekcje; Grafika (wykreślacz, współrzędne, obiekty graficzne, położenie i rozmiary, kolory itd.); Zdarzenia; Urządzenia; Wątki; Animacje; Data i czas; Oblicze aplikacji; Zagadnienia wybrane (Java po C++, programowanie apletów, wykreślanie czcionek, programowanie gier, styl programowania).
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2000-09-19
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 548
Książka składa się z odrębnych części, poświęconych zasadom programowania strukturalnego, obiektowego, współbieżnego i zdarzeniowego. Przedstawiono w...
Nie ulega wątpliwości, że Java już wkrótce stanie się powszechnym językiem programowania, nauczanym nie tylko w uczelniach akademickich, ale również...
Chcę przeczytać,