Skąd się bierze chleb? Jak powstaje samochód? Co trzeba zrobić, żeby zbudować dom? Skąd się biorą książki? Pokazujemy i objaśniamy, jak powstają rzeczy, które otaczają nas na co dzień. Pytajcie śmiało!
samochód * samolot * szkło * dom *krzesło * książka * klocki * spodenki * plaster * chleb * żółty ser * czekolada * lody
Pełne szczegółów ilustracje, na których dziecko odnajdzie fascynujące elementy. Przystępnie napisany, zrozumiały tekst. Do tego trwałe, kartonowe strony.
Książka, z którą trudno się rozstać.
Wydawnictwo: Papilon
Data wydania: 2021-09-01
Kategoria: Dla dzieci
Kategoria wiekowa: 3-5 lat
ISBN:
Liczba stron: 28
Ilustracje:Katarzyna Urbaniak
Zarówno w życiu rodzica, jak i nauczyciela wychowania przedszkolnego przychodzi pewien szczególny czas. Dziecko zaczyna odczuwać głód wiedzy i zasypuje opiekuna pytaniami typu: Jak powstaje...? Skąd się bierze...? Na większość z nich osoba dorosła jest w stanie udzielić ogólnikowych odpowiedzi. Jednak wiadomo nie od dziś, że maluchy potrafią być niezwykle dociekliwe. I co wtedy? Oczywiście można zajrzeć do sieci w poszukiwaniu bardziej szczegółowych informacji. Można też wspomóc się literaturą. I tutaj na pomoc przychodzi Liliana Fabisińska z picturebookiem "Jak powstają różne rzeczy".
Na kartonowych rozkładówkach przedstawione są etapy powstawania różnych przedmiotów, z którymi dziecko ma styczność na co dzień - a przynajmniej z większością. Wśród nich znalazły się: samochód, samolot, szkło, dom, krzesło, książka, klocki, spodenki, plaster, chleb, ser żółty, czekolada oraz lody. Autorka rozkłada na czynniki pierwsze proces produkcji i prezentuje go w przystępny, choć niepozbawiony szczegółów sposób. Mały czytelnik może obserwować, jak krok po kroku powstaje auto czy szklany wazon. Uświadamia sobie, że te wszystkie rzeczy nie biorą się znikąd, a w ich powstawanie często zaangażowany jest cały zespół specjalistów oraz szereg maszyn i urządzeń.
Ilustracje są szczegółowe, czytelne, a do tego przyjemne dla oka. Wraz z tekstem tworzą niezastąpiony team! Tak naprawdę bez nich ciężko byłoby sobie wyobrazić tę książkę. W publikacjach dedykowanych dzieciom w wieku przedszkolnym warstwa wizualna jest bardzo ważnym elementem. Pozwala zrozumieć pojęcia abstrakcyjne, uchwycić znaczenie słów, zjawisk i faktów. Ułatwia percepcję, uczy dekodowania symboli i informacji zawartych w obrazie, skłania do refleksji i rozmowy, a także pobudza wyobraźnię. Tutaj ilustracje są w pewnym sensie przewodnikiem po treści książki. Uzupełniają i poszerzają zamieszczone na poszczególnych stronach opisy, a czasem nawet je zastępują.
Jest to pozycja idealna dla dzieci w wieku 4-5 lat. Przekazuje ona małemu czytelnikowi wiele cennych informacji, wzbogaca słownictwo, a także kształtuje szereg umiejętności. Uczy wychwytywania związków przyczynowo-skutkowych, rozwija logiczne myślenie, w tym rozumowanie indukcyjne oraz umiejętność formułowania wniosków. Książka inspiruje do zabaw tematycznych, odtwarzania ról i rozmów na różnorodne tematy. Stanowi doskonały punkt wyjścia dla ciekawych aktywności oraz dyskusji przeprowadzanych w domu lub w przedszkolu.
,,Podobno śpi od tysięcy lat. Musimy go obudzić!" Bolek, Lolek i Tosia poszukują śpiącego rycerza w Tatrach. Czy się rozzłości, gdy go obudzą? Podczas...
Lena, Gośka, Marta… I Nora, która organizuje zajęcia z ceramiki, choć właściwie za bardzo się na tym nie zna. Ma tylko w pełni wyposażony warsztat...
Przeczytane:2022-10-07, Ocena: 5, Przeczytałem, Mam, 52 książki 2022,
Dość ciekawa pozycja, która w uproszczony sposób przybliża dzieciom (i dorosłym) sposób w jaki ludzie w dzisiejszych czasach tworzą różne przedmioty, takie jak samochody, samoloty, krzesła, ale też na przykład szkło czy książki. Duże, twarde kartonowe strony ułatwiają czytanie w towarzystwie dziecka. Zabawa na jakieś pół godziny.