W znanej i niezwykle cenionej przez rodziców serii książek, ukazuje się kolejny tom poświęcony komunikacji z dziećmi. W teorii wszystko jest jasne, tylko praktyka często rozmija się z teorią. Autorki poradnika-po kilkudziesięciu latach współpracy z rodzicami, nauczycielami, pedagogami - przedstawiają w książce niezbędne narzędzia, jak poradzić sobie z nieuniknionymi konfliktami pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Część pierwsza książki to jak zwykle praktyczne (również rysunkowe) wskazówki, jak zachowywać się w sytuacjach konfliktowych dorosłych z dziećmi, i to począwszy od przedszkolaków, a na nastolatkach skończywszy. Każdy rozdział kończy się praktycznymi ćwiczeniami. W części drugiej autorki poruszają trudne tematy dotyczące komunikacji międzypokoleniowej, o których poruszenie prosili czytelnicy. Prezentują historie z życia wzięte i na ich podstawie próbują znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące najtrudniejszych wyzwań, jakie postawiły przed dorosłymi dzieci.
Książka bardzo pomocna dla każdego dorosłego, który ma kontakt z dziećmi.
Wydawnictwo: Media Rodzina
Data wydania: 2022-09-07
Kategoria: Psychologia
ISBN:
Liczba stron: 432
Tytuł oryginału: How to talk when kids won't listen
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego...
Przeczytane:2023-02-25, Ocena: 6, Przeczytałem,
Jeżeli zdarzyło ci się zrujnowałaś komuś dzień prosząc o założenie skarpetek lub podając kubek w niewłaściwym kolorze to ta książka jest właśnie dla ciebie.
"Jak mówić, gdy dzieci nie słuchają " to zbiór praktycznych wskazówek dla rodziców oraz opiekunów, którzy chcą lepiej porozumieć się z dziećmi i zbudować harmonijne relacje oparte na wzajemnym szacunku.
Autorki skupiają się na omówieniu skutecznych technik komunikacyjnych, które pomagają w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami dzieci, główny nacisk kładąc na akceptację uczuć oraz budowanie odpowiedniego klimatu dla zażegnania konfliktu. Praktyczne przykłady, ćwiczenia oraz scenariusze pomagają zastosować omawiane techniki w praktyce.
Potrzeba dobrej woli, aby zażegnać konflikt bez walki. Akceptacja negatywnych uczuć daje dziecku poczucie zrozumienia i usprawnia codzienną komunikację pogłębiając relację oraz budując solidną podstawę na przeszłość, a umiejętne wyrażanie uzasadnionych oczekiwań pomaga rozwiązywać problemy bez nakręcania spirali negatywnych emocji i agresji słownej.
"Jak mówić, gdy dzieci nie słuchają" zawiera cenne wskazówki wspierające umiejętność aktywnego słuchania, komunikacji bez krytyki oraz prawidłową regulację emocji.
Nie dostaniemy tu magicznych, gotowych rozwiązań sprawiających, że dzieci zaczną zachowywać się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, ale wcielając w życie sugestie autorek możemy zbudować szczere i bezpieczne relacje rodzinie, w których trudne sytuacje i konflikty będą rozwiązywane na zasadzie dialogu, a nie walki opartej na zakazach i nakazach bez poszanowania uczuć drugiej strony.