Dzięki nowoczesnym technologiom informatycznym najlepsze przedsiębiorstwa są w stanie w krótkim czasie udostępnić nowy produkt, zmienić strategię, zredukować koszty i osiągnąć gigantyczne zyski. Po przeczytaniu tej książki każdy polski przedsiębiorca będzie konkurencyjny na wspólnym rynku Unii Europejskiej.
Czytelnik dowie się, w jakim stopniu informacja wywiera decydujący wpływ na sukces w rzeczywistości gospodarczej zdominowanej przez technologie komputerowe. Przedsiębiorca wybierze strategię odpowiadającą jego branży i konkretną technologię znajdującą zastosowanie w jego działalności. Student pogłębi wiedzę z zakresu e-gospodarki, zarządzania i społeczeństwa informacyjnego.
Dzięki tej książce dowiesz się: Dlaczego dzięki RTE firma Dell ma aż 97 proc. zadowolonych klientów, Daimler-Chrysler oszczędza co najmniej 30 mln dolarów rocznie, a w supermarketach Wal Mart po 11 września 2001 nie zabrakło amerykańskiej flagi dla żadnego z kupujących? Jak technologie informatyczne pozwalają przekształcić tradycyjną firmę w przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym? W jaki sposób mechanizmy rynkowe wykorzystywane są do zarządzania wiodącymi korporacjami? Dlaczego aktualna informacja rynkowa jest cenniejsza niż centralne planowanie? Jak skutecznie wdrażać takie technologie jak: VPN, sieci optyczne, telefonię IP, systemy biometryczne, Wi-Fi, pamięci masowe, architekturę klient-serwer, WLAN, RFID? Jak dbać o bezpieczeństwo informatyczne firmy oraz ile naprawdę warta jest ciągłość funkcjonowania przedsiębiorstwa? Dlaczego sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w biznesie? Czy możliwe jest, aby komputer reagował na ludzkie emocje? Dlaczego najważniejszą cechą portalu korporacyjnego jest jakość użytkowa, a nie wizualna atrakcyjność projektu? Jakie szanse i zagrożenia niesie dla rodzimych firm integracja z Unią Europejską? Dlaczego strategia gospodarcza państwa spycha Polskę na manowce cywilizacji? Czy e-government może być lekarstwem na bolączki biurokracji? Czym jest gospodarka oparta na wiedzy i dlaczego do sprawnego funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego niezbędny jest wolny rynek?
O autorze:
Tomasz Teluk jest wolnorynkowym ekspertem ekonomicznym i komentatorem. Specjalizuje się w zagadnieniach reformy opieki zdrowotnej, ochronie środowiska, nowych technologiach informacyjnych oraz globalizacji. [więcej...\
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2004-01-22
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 248
Autor przedstawia genezę zjawiska od ruchów ekologicznych, po fanatycznych ekologów na najwyższych szczeblach władzy, dowodząc, że termin efekt cieplarniany...
Obecne wydanie zostało uzupełnione o wątki krytyczne związane z kwestiami etycznymi - tolerancją lewicujących libertarian wobec patologii społecznych takich...
Chcę przeczytać,