Autorka bada fenomen "potteromanii" z perspektywy wartości poznawczych, moralnych i estetycznych, które obecne są w serii powieści J.K. Rowling i świadczą o jej niedostrzeganym często przez oponentów potencjale edukacyjnym. W książce omówiona została tradycja literacka, z której wywodzi się Harry Potter, miejsce tegoż dzieła w dorobku gatunku, a także rodzaj dominujących w nim tendencji edukacyjnych, omówionych z uwzględnieniem najnowszych teorii socjologii literatury i komunikacji masowej oraz teorii wychowania. Szczegółowej analizie poddano również świat przedstawiony powieści, skupiając się na charakterystyce postaci jako głównych nośnikach wartości. Całość wzbogacono o indeks najważniejszych nazwisk i określeń, który pomoże wejść w czarodziejski świat Hogwartu wszystkim niewtajemniczonym "mugolom".
Informacje dodatkowe o Harry i czary-mary. Czyli o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J.K. Rowling:
Wydawnictwo: universitas
Data wydania: b.d
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN:
83-242-0468-7
Liczba stron: 424
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Ocena: 6, Czytam,