Mija 100 lat odkąd firma Ericsson uruchomiła w Warszawie centralę telefoniczną. Działo się to na podstawie umowy zawartej ze szwedzkim operatorem, firmą SAT. Wówczas możliwości centrali obejmowały obsługę 60 tysięcy numerów, w momencie inauguracji podłączono 5200 numerów. Dekadę później liczba ta wzrosła do 30 tysięcy. Ericsson po wojnie podjął dalszą działalność w Polsce - i w ciągu 15 lat (1945-1960) zwiększył liczbę obsługiwanych numerów z 5,5 tys. do 100 tys. Dziś jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych skandynawskich marek na światowych rynkach. W związku z obchodami 100-lecia istnienia firmy Ericsson w Polsce ponad rok temu rozpoczęto poszukiwania archiwów, byłych pracowników i ich rodzin, wspomnień, zdjęć i relacji, które pomogłyby w skompletowaniu albumu. Towarzysząca albumowi wystawa "Warszawa na progu nowoczesności" do obejrzenia w BUWie do 27 maja.
Informacje dodatkowe o Ericsson. 100 lat w Polsce:
Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Historyczne
ISBN:
83-923764-0-4
Liczba stron: 200
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,