Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługują na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu.\r\n\r\nPrezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. W pierwszej części, która nosi tytuł „Wokół debaty nad kultura popularną i edukacją”, przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy kultury popularnej.\r\n\r\nDruga część – „Edukacyjne aspekty wybranych fenomenów kultury popularnej” – jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej, skupiającej się na trzech obszarach: filmu, telewizji (zwłaszcza serialu telewizyjnego) i muzyki popularnej.\r\n\r\nAutor ma nadzieję, że książka stanie się głosem w dyskusji nad związkami kultury popularnej\r\nz edukacją. Krytyczna analiza fenomenów kultury popularnej może być pomocna w przełamywaniu „fundamentalizmu kulturowego” dzielącego rzeczywistość kulturową na „dobrą” i „złą”.
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-06-22
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 248
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z...
Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługują na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca...
Przeczytane:2011-10-19, Przeczytałam,