To, co współcześnie nazywa się edukacją regionalną,jest -jak się poprzez codzienne doświadczenia edukacyjne można przekonać - obszarem z jednej strony nowym, z drugiej całkiem dawnym. [...] wyraźnie odczuwa się niedostatek refleksji teoretycznej [...] Jednocześnie licznie występujące niejednoznaczności i nadinterpretacje wielu pojęć i terminów prowadzą do utrwalania się ideologicznych schematów i interpretacji [...], tworzenia nieczytelnego i fasadowego opisu wycinka rzeczywistości, gubiąc tym samym często sens i znaczenie wielu cennych działań.W niniejszej pracy postawiłem sobie za zadanie wniknięcie w znaczenie wielu pojęć i terminów, które nierozerwalnie związane są z edukacją regionalną. [...] Przede wszystkim jednak moim zamiarem jest wskazanie na to, że w istotnych właściwościach edukacji regionalnej kryje się wiele sugestii i ważkich propozycji dla edukacji w ogóle. Sięgnąłem tutaj do spojrzenia z perspektywy istoty niektórych zachowań i sposobów funkcjonowania człowieka. [...] Postawiłem sobie za zadanie opisanie edukacji regionalnej przez odnowienie teorii i koncepcji znanych; uznałem za uzasadnione podjęcie analizy przez pryzmat podstawowych dla edukacji regionalnej terminów, takich jak region, regionalizm, ojczyzna prywatna i mała ojczyzna, kultura, dziedzictwo kulturowe, tożsamość regionalna.
Informacje dodatkowe o Edukacja regionalna problemy podstawowe i otwarte:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Data wydania: b.d
Kategoria: Edukacyjne
ISBN:
8323115702
Liczba stron: 292
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,