Redaktorzy tomu i autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują swoją uwagę na zmianach implikowanych m.in. przez rozwój nauki (medycyny, pedagogiki, psychologii, socjologii), techniki oraz przemiany społeczne dokonujące się w ostatnich dekadach. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omawiane są takie zagadnienia, jak: węzłowe problemy pedagogiki specjalnej (m.in. samotność dziecka niepełnosprawnego, wykluczenie, dyskryminacja, marginalizacja osób niepełnosprawnych); wybrane aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (m.in.: młodzież wobec niepełnosprawności, animaloterapia, osoba niewidoma w muzeum, aktywność plastyczna w zawodzie pedagoga specjalnego); problemy rodzin osób z niepełnosprawnością (np. zespół dziecka krzywdzonego, grupy wsparcia dla rodziców, syndrom nieopuszczonego gniazda); jakość życia osób niepełnosprawnych; stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością. Część drugą poświęcono zagadnieniom bardziej szczegółowym: problemom edukacji i rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi (m.in.: zespół Tourette`a, zespół Marfana, zespół Turnera, zespół Aspergera, otyłość), osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób z zaburzeniami słyszenia, osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2008 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 511
Przeczytane:2009-11-06, Ocena: 6, Przeczytałam,