Czy Milton zdoła wrócić do swojego świata? Co stanie się z Gaskinem, Oskarem i Olą? Poznaj zupełnie NOWĄ, ekstremalną przygodę leniwoludzia na Ziemi. NOWA książka Drollercastera! JUŻ DZIŚ DOŁĄCZ DO DRUŻYNY MILTONA! Podejmiesz wyzwanie? Czekamy właśnie na Ciebie. Pomóż nam uratować świat DROLLERCASTER!
DZIENNIK PODRÓŻY MILTONA
Witam kolejny piękny poranek. Nazywam się Milton, gdyby ktoś zapomniał, i jestem szaleńcem, który postanowił wyruszyć na największą wyprawę swojego życia. Zamieniłem bezpieczny kwadratowy świat na ten okrągły, pełny niebezpieczeństw i nieznanych mi rzeczy. Na domiar złego okazało się - bo jakże by inaczej - że ktoś, kto wymyślił CZAS, zapomniał zrobić go dla wszystkich identyczny. Na planecie, z której pochodzę, czas płynie szybciej niż tutaj, na Ziemi. Teraz, gdy jestem tu raptem tydzień, w moim domu mija rok. Nie wiem, co stało się z kanałem, którego byłem gwiazdą, i czy moi przyjaciele cokolwiek wiedzą. Ponadto nie jestem pewny, czy przypadkiem mój zegar biologiczny nie cyka w tempie mojego świata. Aaaaa, jakie to jest zagmatwane, nie wiem, czy ktokolwiek to zrozumie. Czas jest względny, itede... Zaraz zamienię się chyba w jakiegoś naukowca. Co ja mam zrobić? Dobra, nie będę się tu mazał...
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2018-06-30
Kategoria: Dla młodzieży
Kategoria wiekowa: 9-12 lat
ISBN:
Liczba stron: 304
Język oryginału: polski
Ilustracje:Katarzyna
Przeczytane:2021-08-01, Ocena: 5, Przeczytałam, 52 książki 2021, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2021, 26 książek 2021, 12 książek 2021, Mam,
Nie spodziewałam się, że aż tak polubię bohaterów powieści. A jednak! Autor miał świetny pomysł na fabułę i zrealizował go z dużą wprawą. Nie wiem, jak wiele Michał Poznański zaczerpnął z animacji opublikowanych na swoim kanale. Czy książka jest tylko nawiązaniem do internetowej opowieści, jej uzupełnieniem, czy po prostu papierową wersją. Nie zmienia to jednak faktu, że cała koncepcja wprawiła mnie w ogromny podziw i zdumienie. Autor stworzył niesamowitą i pochłaniającą bez reszty historię, nawiązując do znanej gry komputerowej i ukazując różnice między rzeczywistością a cyberprzestrzenią. Tutaj trudno się nudzić, bo przygoda goni przygodę, a ukazane rozbieżności między światem realnym a wirtualnym niejednokrotnie wywołują uśmiech na twarzy czytelnika. Powieść jest pełna humoru słownego i sytuacyjnego, a dialogi żywe i skonstruowane w taki sposób, by podkreślić odrębną osobowość każdej z postaci. Autor posługuje się lekkim, przystępnym językiem, dzięki czemu książkę czyta się szybko i przyjemnie. Krótkie rozdziały i atrakcyjna kompozycja treści stanowią zachętę dla młodszych odbiorców.
Podczas lektury zwróciłam uwagę na dopracowaną, cieszącą oko szata graficzna powieści, która idealnie współgra z treścią. Ilustracje w komiksowym stylu są barwne, żywe, pełne ekspresji. I mimo że niezbyt liczne, to przemyślane i starannie dobrane, doskonale oddające kulminacyjne punkty historii. Ponadto mnóstwo graficznych ozdobników czyni książkę bardzo atrakcyjną pod względem wizualnym. Strony tytułowe poszczególnych rozdziałów oznaczone są kolorami oraz prostymi grafikami. Odmiennym tłem i fontem wyróżniono rozmowy za pośrednictwem czatu, dzięki czemu nie zlewają się z tekstem głównym. W dość ciekawy sposób przedstawiono również nagrania głosowe Miltona, głównego bohatera - aby poznać ich treść, trzeba obrócić książkę. Cała publikacja wydana została na papierze o wyższej gramaturze, co wpływa na jej trwałość oraz wygodę czytania. Wszystko to sprawiło, że z przyjemnością zagłębiłam się w opowieść Michała Poznańskiego. Wydawca potraktował książkę jako całość i tak też ją zaprojektował - traktując wszystkie jej elementy współmiernie. Treść, jej układ, typografię, kolory i surowce, z jakich ostatecznie powstała. Czytelnik otrzymuje produkt wysokiej jakości, przygotowany z dużą starannością, dopieszczony pod każdym względem.
"Drużyna Miltona" to pozycja idealna nie tylko dla fanów Minecrafta, lecz dla wszystkich miłośników młodzieżowej literatury przygodowej i fantastycznej. Nawet ci, którzy niewiele wiedzą o 'kwadratowej' produkcji komputerowej, bez problemu przenikną do świata przedstawionego w książce. Jest to opowieść o sile przyjaźni, bezinteresownej pomocy, lojalności wobec bliskich osób i wytrwałości w dążeniu do celu. Polecam czytelnikom w wieku 8-13 lat.