Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka.
Część druga zawiera zagadnienia z zakresu profilaktyki w szkołach i środowisku lokalnym. Autorzy analizują rolę psychoedukacji w przygotowywaniu pedagogów do podejmowania działań przeciwdziałających uzależnieniom, rozważają wzorce picia alkoholu panujące wśród młodzieży europejskiej. Czytelnik dowiaduje się też, jak samorządy gminne wykorzystują środki finansowe na zapobieganie uzależnieniom oraz jakie są zasady konstruowania szkolnych programów profilaktycznych.
Poza tym książka zawiera informacje dotyczące tego, jaką postawę powinien przyjąć pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci, jakie są objawy, wskazujące na prawdopodobieństwo pedofilii oraz jak uczyć dziecko obrony przed "złym dotykiem". Inny badacz rozważa kwestię wpływu świata wartości na możliwość powrotu do społeczeństwa resocjalizowanych chłopców. Wreszcie czytelnik dowiaduje się, jak terapia twórczością rozwiązuje problem stresu. Całość kończy rozdział opisujący działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Informacje dodatkowe o Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym :
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2004 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
83-7096-513-X
Liczba stron: 226
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,