Córki chcą inaczej

Ocena: 0 (0 głosów)

Eugenia Kobylińska-Masiejewska debiutowała już przed wojną. Twórczość prozatorską autorki (wydawała też tomiki poetyckie) należy zaliczyć do powieści obyczajowych. Tematy do nich czerpała z codziennego życia, z obserwacji codziennych spraw i konfliktów zwykłych, otaczających ją ludzi. 

Zawód nauczycielki, długoletnia praca pedagogiczna w żeńskich i męskich gimnazjach i liceach sprawiła, że środowisko to znalazło odbicie w jej twórczości. 

Po ostatniej młodzieżowej książce "Jak I b odkryła nowy ląd" (wyd. I - Księgarnia św. Wojciecha, Poznań 1948; wyd. II - Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1960) przekazujemy do rąk czytelników drugą młodzieżową książkę tej autorki, "Córki chcą inaczej" 

Jest to powieść dla młodzieży starszej. Jak sam tytuł wskazuje, jest to powieść "dziewczęca", decyduje o tym również wysunięcie na czoło bohaterek - szesnastolatek oraz tematyka: problemy miłosne, rodzinne, obyczajowe, psychologiczne. 

Ale sądzimy, że sięgną po nią również inni, zwłaszcza rodzice, szczególnie matki, gdyż pozwoli im ona wyjaśnić wiele zagadnień. Zbliży świat widziany z perspektywy ich córek. 

Plastyczne sylwetki, umiejętne obserwacje, potoczysty styl sprawiają, iż książkę tę czyta się dobrze i chętnie. 

Informacje dodatkowe o Córki chcą inaczej:

Wydawnictwo: b.d
Data wydania: 1966 (data przybliżona)
Kategoria: Dla dzieci
ISBN: b.d
Liczba stron: 332
Język oryginału: polski

Tagi: bóg

więcej

Kup książkę Córki chcą inaczej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy