Bushidō. Ethos samurajów od opowieści wojennych do wojny na Pacyfiku

Ocena: 0 (0 głosów)

Bushidō bywa nazywane kodeksem honorowym samurajów, co mija się z prawdą. W czasach samurajów nie istniał bowiem żaden pisany kodeks postaw i zachowań tej klasy, jej przedstawiciele zaś odnieśli niejedno spektakularne zwycięstwo za sprawą zdrady i niesubordynacji w szeregach wroga. Ponadto sam termin do powszechnego użytku wszedł dopiero w XX wieku. Co w rzeczywistości nazywany bushidō, to samurajski etos, a właściwie bardziej poprawnie – ethos, kształtowany przez stulecia w eposach wojennych, legendach, a także rozprawach filozoficznych i zaleceniach moralnych członków stanu samurajskiego.

Niniejsza książka śledzi najważniejsze elementy składające się na ethos samurajski, analizuje sprzeczne niekiedy poglądy samych samurajów na własną rolę i pozycję w społeczeństwie, a także ukazuje, w jaki sposób zaistniał on w XX wieku – jako narzędzie wojennej propagandy oraz popularny temat w kulturze masowej.

Informacje dodatkowe o Bushidō. Ethos samurajów od opowieści wojennych do wojny na Pacyfiku:

Wydawnictwo: Kirin
Data wydania: 2016-09-30
Kategoria: Historyczne
ISBN: 9788362945498
Liczba stron: 380
Język oryginału: polski

więcej

Kup książkę Bushidō. Ethos samurajów od opowieści wojennych do wojny na Pacyfiku

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Inne książki autora
Wszystkie dzieci Maharadży
Joanna Puchalska0
Okładka ksiązki - Wszystkie dzieci Maharadży

Rok 1942, na świecie toczy się krwawa wojna. W Indiach, w okolicy wsi Balachadi, pojawiają się białe dzieci budzące zdumienie tym, że najchętniej biegają...

Bo to złe kobiety były Intrygantki i diablice
Joanna Puchalska0
Okładka ksiązki - Bo to złe kobiety były Intrygantki i diablice

Złe, niemoralne, wyrachowane, manipulujące otoczeniem. Intrygantki, oszustki, awanturnice w skali rodzinnej, krajowej i europejskiej. Zdrajczynie i agentki...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy