Bohaterowie popkultury: od Robin Hooda do Rambo

Ocena: 3 (2 głosów)
Oryginalny James Bond był seksistą i nałogowym palaczem. John Rambo zaś zaczynał jako ofiara wojny w Wietnamie, niesprawiedliwie potraktowana przez władzę. Pierwszego postrzegamy dziś jako wzór szpiega-dżentelmena, a drugiego jako stereotypowego komandosa, zabijającego wrogów z pierwotnym okrzykiem wściekłości. Dlaczego? Michał Rogalski w swoim e-booku „Bohaterowie popkultury: od Robin Hooda do Rambo” przygląda się z bliska popularnym filmom i odkrywa, że niosą one więcej treści, niż nam się wydaje.

- W swoim e-booku staram się pokazać analizowane przeze mnie obrazy w kontekście historycznym. Odpowiedzieć na pytanie jak na to, co oglądamy jako widzowie, wpływały czasy, w których powstawały konkretne produkcje. Jak klimat epoki warunkuje naszą wizję przeszłości i przyszłości? – zastanawia się Michał Rogalski, autor e-booka - Odkrywanie tych mniej lub bardziej ukrytych znaczeń pomaga zrozumieć, dlaczego niektóre filmy wraz ze swymi postaciami zdobyły sobie pozycję kultowych.

Autor skupia się na różnych bohaterach, takich jak D’Artagnan, James Bond, John Rambo, Terminator, Sarah Connor, Marty McFly czy Robin Hood. Bohaterowie popkultury dają nam radość, ale pokazują też czasy, w których ich wymyślano – lęki, nadzieje, stan społeczeństwa i jego potrzeby.

- Mam nadzieję, że mój e-book zwróci uwagę czytelników na pewne wątki występujące w dobrze znanych produkcjach. Że zmusi ich do zastanowienia się, dlaczego niektóre filmy i ich bohaterowie tak bardzo przyciągają naszą uwagę. Przy okazji chcę pokazać, że współczesna popkultura również ma swoją historię, którą warto poznać.

Michał Rogalski to historyk, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu, autor poczytnych artykułów w portalu Histmag.org. Interesuje się popkulturą, historią nowożytną (szczególnie gender studies i historią wyznań chrześcijańskich), urbanistyką i architekturą. Jest również wokalistą i gitarzystą zespołu 1965.

Tę książkę i inne e-booki można znaleźć ze zniżką w oficjalnym sklepie portalu Histmag.org na stronie: oraz w dobrych sieciach sprzedaży.

Informacje dodatkowe o Bohaterowie popkultury: od Robin Hooda do Rambo:

Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2016-05-17
Kategoria: Publicystyka
ISBN: 978-83-65156-06-8
Liczba stron: 87

więcej

Kup książkę Bohaterowie popkultury: od Robin Hooda do Rambo

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Bohaterowie popkultury: od Robin Hooda do Rambo - opinie o książce

Avatar użytkownika - pokooj36
pokooj36
Przeczytane:2017-02-25, Ocena: 4, Przeczytałam, 52 książki 2017, Mam,
Niektórzy bohaterowie na trwałe wpisali się w kulturę współczesną. Kinomani znają przecież Johna Rambo, który sam potrafi pokonać szwadron wrogów, z kolei Robin Hood kojarzy się im z bohaterem uciśnionych. Niektórzy z nich początkowo byli mniej krystaliczni, zaś ich postacie zmieniały się w kolejnych wersjach utworów literackich czy filmowych. Socjologiczne rozłożenie na czynniki pierwsze kulturowych klisz.
Link do opinii

Oszczędny w treści zbiór tekstów o popkulturze. Tytuł obiecuje wiele,  natomiast zawartość… cóż spodziewałem się bardziej rozbudowanych analiz. 


Autor pochyla się nad wybraną próbą popkulturowych herosów. Wskazuję konteksty, schematy i archetypy. 


Ważne jest spostrzeżenia autora, że "bohaterowie popkultury pokazują  czasy, w których ich wymyślano – lęki, nadzieje, stan społeczeństwa i jego potrzeby".

Link do opinii
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy