Bazy danych SQL. Teoria i praktyka

Ocena: 0 (0 głosów)
Bazy danych to aplikacje, z których korzystają niemal wszyscy użytkownicy komputerów, czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy. W bazach danych przechowywane są informacje o użytkownikach witryny WWW, kontrahentach firmy czy numerach telefonów abonentów operatora telekomunikacyjnego. Bazą danych jest również rejestr systemu Windows i książka telefoniczna w telefonie komórkowym. Jednak aby zapisać dane w formacie odpowiednim dla aplikacji niezbędne są standardy. Współcześnie wykorzystywany relacyjny model przechowywania danych sprawdza się znakomicie. Do manipulowania danymi zapisanymi w bazach stosowany jest inny standard: język SQL. Książka "Bazy danych SQL. Teoria i praktyka" przedstawia wszystkie zagadnienia związane z przechowywaniem i przetwarzaniem danych we współczesnych aplikacjach. Przeczytasz w niej o relacyjnym i obiektowym modelu danych oraz najczęściej stosowanych systemach zarządzania bazami danych. Dowiesz się, jakie instrukcje języka SQL wykorzystywane są do wprowadzania danych, przetwarzania ich i wybierania z bazy. Nauczysz się optymalizować zapytania oraz stosować indeksy i procedury składowane. W książce znajdziesz również praktyczne wskazówki dotyczące konfigurowania serwerów baz danych i administrowania nimi. Przechowywanie prostych danych Relacyjny i obiektowy model danych Typy danych w języku SQL Instrukcje języka SQL Indeksy, wyzwalacze i procedury składowane Manipulowanie danymi Optymalizacja zapytań Charakterystyka najpopularniejszych systemów zarządzania bazami danych Poznaj tajniki współczesnych mechanizmów przechowywania informacji.

Informacje dodatkowe o Bazy danych SQL. Teoria i praktyka:

Wydawnictwo: Helion
Data wydania: b.d
Kategoria: Informatyczne
ISBN: 83-246-0503-7
Liczba stron: 488

więcej

Kup książkę Bazy danych SQL. Teoria i praktyka

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Bazy danych SQL. Teoria i praktyka - opinie o książce

Reklamy