Książka odwołuje się do tekstów bardzo różnych - poczynając od klasycznych pozycji poświęconych turystyce (takich jak semiotyczne ujęcie Deana MacCannella) poprzez szczegółowe socjologiczne i antropologiczne analizy, jakie można znaleźć w Rocznikach Badań Turystycznych (Annals of Tourism Research), a kończąc na postmodernistycznej eseistyce. W toku narracji stopniowo ukazywane są pojęcia kluczowe dla współczesnych rozważań nad turystyką (takie jak na przykład ?autentyczność"). Zasadnicze znaczenie ma jednak tkanka rzeczywistości, jawiąca się za sprawą popularnych tekstów i obrazów (reklam, beletrystyki, filmów), posługujących się symbolami wziętymi z obszaru turystyki. Współtworzą one specyficzny, żywotny kulturowo język. Jak dotrzeć do tego języka? Jak zrozumieć potrzebę jego powstania? Czy to, że posługujemy się nim wpływa na sposób przeżywania naszego życia? Te właśnie kwestie kierują przedstawioną w książce refleksją.
Informacje dodatkowe o Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży:
Wydawnictwo: universitas
Data wydania: b.d
Kategoria: Inne
ISBN:
978-83-24-20946-0
Liczba stron: 390
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,