Wygraj zestawy trzech książek z serii Dziecko w świecie - specjalnie na Dzień Dziecka!
Dzień Dziecka już blisko! Tym razem mamy prezent z tej okazji dla nauczycieli i wychowawców - wspaniałe książki z serii "Dziecko w świecie", opublikowane przez Oficynę Wydawniczą Impuls. Już dziś możecie wygrać zestawy książek złożone z trzech tytułów:
- Dziecko w świecie edukacji (KLIK! )
- Dziecko w świecie matematyki (KLIK! )
- Dziecko w świecie wielkiej i małej Ojczyzny (KLIK!)
Od wygranej dzielą Was tylko dwa proste pytania!
Udział w konkursie:
Aby wziąć udział w naszym konkursie, wystarczy odpowiedzieć na dwa proste pytania. Na odpowiedzi czekamy do 24 maja 2010. Podpowiedź znajdziecie w opisie książki opublikowanym w naszej witrynie. Dodatkowe nagrody rozlosujemy wśród wszystkich zarejestrowanych w wortalu użytkowników, którzy dodadzą dowolną książkę z serii "Dziecko w świecie " do własnej biblioteczki - na przykład jako książkę, którą chcą przeczytać.
O książce "Dziecko w świecie wielkiej i małej Ojczyzny":
Książka pt. W świecie wielkiej i małej Ojczyzny stanowi dwudziesty tom serii Nauczyciele – Nauczycielom wydawanej od roku 1996 w Oficynie Wydawniczej „Impuls”. Mimo różnorodności stylów, sposobów dowodzenia oraz ilustrowania swoich przekonań i racji, publikacja, którą oddajemy Czytelnikowi jest spójna, merytorycznie ważna i potrzebna współczesnej szkole. Słowa, jak wezbrana rzeka, płyną tu niosąc smak, zapach i piękno polskiej ziemi. Poddajmy się ich sile i… urokowi. Część pierwsza, autorstwa Prof. zw. dr hab. Kazimierza Denka pt. Poszukiwanie drogi, stanowi wyczerpującą charakterystykę głównych i kontekstowych pojęć, dotyczących różnych przestrzeni Ojczyzny. Wiele uwagi poświęca Autor tożsamości narodowej, określanej przez język, a ponadto prezentuje wyniki badań dotyczące miejsca Ojczyzny wśród innych wartości w opiniach studentów. Czytelnik znajdzie tu też opisy małych Ojczyzn Autora, a ponadto wiele znanych rozważań o drogach ludzkich poszukiwań wartości. Są one wpisane w tekst główny i cytowane utwory poetyckie, co uzasadnia tak ważną w serii N–N tezę o związkach nauki i sztuki z życiem codziennym. Część druga Prof. zw. dr hab. Wiesławy Korzeniowskiej: Kulturowe przemiany w obrębie wielkich i małych Ojczyzn ukazuje współczesne tendencje unifikacyjne, a z drugiej strony dążenia autonomiczne, narodowościowe. Autorka przybliża głębokie związki człowieka z ziemią i obszarami swojskości w warunkach ścierania się kulturowych tradycji lokalnych z realiami programów Unii Europejskiej. Specyfikę życia małych Ojczyzn wnikliwie analizuje na przykładzie Górnego Śląska, stanowiącego „szczególny przypadek kultury”. Zwieńczeniem rozważań jest część końcowa, uzasadniająca potrzebę ocalania wielkiej i małej ojczyzny w świecie dziecka, w sercach i umysłach młodzieży. Ostatnia część dr Bronisławy Dymary pt. Mała i wielka Ojczyzna w humanistycznej edukacji nawiązuje do kluczowego w historii kultury pojęcia polskości jako sytuacji. Wyjaśniając rozumienie takich określeń jak patriotyzm, tradycja, bohaterstwo, wartość — autorka uzasadnia konieczność spojrzenia na wartości jako idee, czyny i obiekty. Z dokonanego przeglądu podręczników do języka polskiego wynika, że są one przydatne w poznaniu różnych barw polskości. W obszernej części końcowej ukazano szkołę będącą swoistą małą Ojczyzną wiedzy i więzi, a więc edukacyjną wspólnotą. Jej podstawą może być nauczanie kompleksowe i pedagogika współbycia. Pedagogika ta, będąca odmianą personalizmu opiera się na rozwoju życzliwych interpersonalnych przestrzeni. Są to: przestrzeń intelektualna, mentalna, światopoglądowa, emocjonalna, terapeutyczna i duchowa (metaprzestrzeń).
KLIKNIJ, by kupić tę książkę NAJTANIEJ w naszej księgarni internetowej!
Informujemy, że laureatami konkursu są:- Marta Cofała z Katowic
- Renata Czajkowska z Łap
- Barbara Zając z Rytwian
Serdecznie gratulujemy, nagrody prześlemy pocztą.