Wygraj książkę "Nowe mity"

Start: 2016-06-23 Koniec: 2016-06-29
Wygraj książkę

Nowe mity to książka poświęcona Jáchymowi Topolowi (ur. 1962), jednemu z najsławniejszych i najpopularniejszych czeskich pisarzy współczesnych, laureatowi ważnych nagród literackich. Jego utwory są tłumaczone na wiele języków, po polsku ukazała się większość jego dzieł. 

 

W pierwszej części publikacji omówiono całość twórczości Topola, natomiast kolejne teksty poświęcone są konkretnym książkom pisarza. Leszek Engelking poruszył m.in. kwestie intertekstualności, narratora naiwnego i związków analizowanych tekstów z romansem łotrzykowskim oraz realizmem magicznym. Przywołał także obecną w twórczości Topola postać mitologicznego łotrzyka, trickstera. Jáchym Topol odwołuje się jednak nie tylko do mitów pradawnych, lecz chce także tworzyć mity nowe – mity współczesnego świata. 

 

W książce odwołano się także do stosunkowo licznych motywów polskich w dziełach pisarza. Poleca ją Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Warto po nią sięgnąć. Warto również wziąć udział w konkursie, który jej właśnie jest poświęcony. 

 

Udział w konkursie:

Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy podać pytanie do autora książki, Leszka Engelkinga, który jest również znakomitym poetą i tłumaczem. Warto również dodać Nowe mity do swojej wirtualnej biblioteczki - na przykład jako książkę, którą chce się przeczytać. Na zgłoszenia czekamy do 29 czerwca 2016 - trzeba więc się pospieszyć. 

 

Najbardziej aktualne informacje o konkursach książkowych znajdziecie w naszym profilu na Facebooku!

Laureatami konkursu zostali: Michał Strączyński, Gliwice Tomasz Brzozowski, Wrocław Klaudia Anklewicz, Legnica Gratulujemy! Nagrody wyślemy pocztą.

Książka
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Baśka. Łobuzerka
Basia Flow Adamczyk
 Baśka. Łobuzerka
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Dziennik Rut
Miriam Synger
Dziennik Rut
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy