Tytuł orginalny: Se jie
Reżyseria: Ang Lee
Scenariusz: James Schamus , Hui-Ling Wang
Gatunek: Melodramat/Thriller
Produkcja: Chiny , Hongkong , USA , Tajwan
Muzyka: Alexandre Desplat
Zdjecia: Rodrigo Prieto
Premiera: 0000-00-00
Obsada: Chung Hua Tou : Stary Wu, Joan Chen : Pani Yee, Ying-hsien Kao : Huang Lei, Yue-Lin Ko : Liang Jun Sheng, Chih-ying Chu : Lai Shu Jin, Kar Lok Chin : Tsao
Informacja dystrybutora: Szanghaj, 1942. Trwa japońska okupacja. Pani Mak, piękna i wytworna dama, wchodzi do kawiarni, wykonuje telefon i czeka. Wspomina, od czego wszystko się zaczęło? W 1938 roku widzimy tę samą kobietę, która jednak nie jest damą z wyższych sfer, lecz nieśmiałą dziewczyną o imieniu Wong Chia Chi (Tange Wei). Na pierwszym roku studiów poznaje studenta Kuang Yu Min (Wang Yeehom), założyciela kółka dramatycznego, którego celem jest podtrzymywanie patriotycznego ducha w narodzie. Wong staje się pierwszoplanową aktorką studenckiego teatru i odkrywa, że inspirowanie publiczności jest jej prawdziwym powołaniem. Wkrótce jednak Kuang ujawnia swój tajny plan wykonania wyroku na jednym z najbardziej wpływowych kolaborantów pracujących na rzecz Japończyków, panu Yee (Tony Leung). Każdy ze studentów będzie musiał odegrać swoją rolę w inscenizacji. Najważniejsza rola przypada Wong, która wcieli się w postać pani Mak, zdobędzie zaufanie pana Yee zaprzyjaźniając się z jego żoną (Joan Chen), a następnie nawiąże z nim romans. Wong ulega całkowitej przemianie w wyrafinowaną damę i wszystko przebiega zgodnie ze scenariuszem, do chwili gdy fatalne zrządzenie losu nie zmusza jej do ucieczki. Szanghaj, 1941. Nie ma nadziei na zakończenie japońskiej okupacji. Wong, która emigrowała z Hong Kongu, spotyka ponownie Kuanga, który działa teraz w podziemnym ruchu oporu. Kuang namawia ją do powtórnego odegrania roli pani Mak, aby zlikwidować pana Yee, który jest już teraz szefem tajnej policji marionetkowego rządu. Wong przyjmuje więc znowu postać pani Mak i realizuje tajny plan. Jednak im bardziej przybliża się do swej groźnej ofiary, tym bardziej miota się pomiędzy swą prawdziwą tożsamością, a rolą jaką gra.