Mimo tego, że książka "Awantura w salonie gier" Brandona Mulla jest dedykowana dzieciom i młodzieży, to jednak z wielką przyjemnością ja również ją przeczytałam. Wiem, że autor jest bardzo znany i lubiany przez swoich czytelników, moje starsze wnuki przeczytały już wszystkie jego książki i czekają na jeszcze więcej.
Brandon Mull połączył w tej książce motywy z pierwszego tomu "Wojny cukierkowej" oraz niektóre z serii "Baśniobór". Dodał jednak oczywiście też trochę oryginalnych pomysłów i wyszło całkiem zgrabnie. Moje wnuki po przeczytaniu "Awantury w salonie gier" czekają już na trzeci tom serii...
Minął już rok od wydarzeń rozgrywających się w pierwszej części "Wojny cukierkowej", w którym czwórka przyjaciół uratowała miasteczko Colson przed Belindą White. Co więcej, przygarnęli ją do swojej paczki, gdyż zła czarodziejka straciła pamięć i zmieniła się w ich rówieśniczkę.
"Większość dzieci gada, zanim pomyśli. Ona jest inna. Mądra, umie słuchać. Może straciła wspomnienia, ale ma bystry umysł i dojrzałe słownictwo. To rzadko spotykane."
Dzieci trochę się obawiają, że być może czary nie będą trwały wiecznie, lecz maja nadzieję, iż na zawsze dawna czarodziejka zostanie Lindy, z którą już się dobrze zżyli i zaprzyjaźnili. Boją się również brata Belindy Jonasa, który jest bardzo bezwzględnym czarodziejem, chcącym zdobyć potężny talizman i wszyscy mają nadzieję, że nie dowie się nigdy co stało się z jego złą siostrą.
W okolicy zostaje otwarty wielki salon gier, w którym można wygrywać niesamowite nagrody. To z pewnością nie jest przypadek, a na domiar złego okazuje się, że właścicielem salonu jest Jonas White. Z pewnością ta informacja nie wróży niczego dobrego.
Jakby było mało kłopotów, to w tym samym czasie znikają John Dart oraz Mozag a dzieci oczywiście chcąc ich odszukać pakują się w kłopoty.
Ta druga część "Wojny cukierkowej" jest naprawdę dobrze napisaną historią, pełno w niej magii, przygód i emocji. Nie tylko moje wnuki są nią zachwycone, ja również czytałam ją z zapartym tchem aby dowiedzieć się jak paczka rozrabiaków poradzi sobie z ta sytuacją, gdyż jest to nietuzinkowa lektura przy której miło można spędzić czas, i od której trudno się oderwać.
Czy dzieciom uda się zdobyć wszystkie nagrody w salonie gier?
Czy będą w stanie odkryć prawdziwe plany właściciela salonu gier?
Czy rozwiążą zagadkę zniknięcia Darta i Mozaga i czy uda się ich odnaleźć?
Wydawałoby się, że jest to książka o dzieciach i dla dzieci, lecz myślę, że z pewnością niejeden dorosły z uśmiechem na twarzy zagłębi się w baśniowy świat pełen magicznych cukierków. Chciałoby się takie mieć...
Polecam tę książkę wszystkim lubiącym przygodowe, fantastyczne historie.
Naprawdę można się przy tej książce bawić świetnie.
Przyjemność zapoznania się z tą książką zawdzięczam Pani Marcie Kucharz z Grupy Wydawniczej Foksal - bardzo dziękuję.
Wydawnictwo: Wilga
Data wydania: 2022-02-23
Kategoria: Dla dzieci
ISBN:
Liczba stron: 464
Dodał/a opinię:
Myszka77
Dziwnie się z tym czuję, że tak bardzo mi się podoba, chociaż kiedyś była groźną starą czarodziejką. Mogła nas zabić! W głębi duszy boję się, że pewnego dnia jej odbije.
Interaktywna księga Baśnioboru dla wszystkich fanów sagi! OENarysuj smoka OERozwiąż zagadki OEPrzejdź labirynt OEZagraj w grę OEZrób własny...
Seria Spirit Animals to projekt wydawniczy jakiego jeszcze nie było: każdą z siedmiu części pisze inny autor o międzynarodowej sławie. Cykl otwiera tom...
Rodzice nie pozwalają mi przychodzić do salonu, więc nie mogę tu siedzieć cały dzień. Kombinuję i wymyślam wymówki.
Więcej