Tej jesieni Telewizja Polska zaproponowała widzom kilka nowych formatów, wśród których znalazł się inspirowany powieścią Marii Rodziewiczówny serial Dewajtis. Teraz publiczny nadawca zdradził, które produkcje cieszą się największą uwagą widzów.
Tegoroczna jesienna ramówka na kanałach TVP jest naprawdę rozbudowana. Co ciekawe dużą popularnością cieszą się zarówno nowe produkcje, jak i te, które przez niektórych widzów mogłyby zostać uznane za kultowe. Spora oglądalność przypadła też programom informacyjnym oraz wydarzeniom muzycznym, czy sportowym. We wrześniu dobowy średni udział TVP1 pośród wszystkich anten wyniósł 8%. Z udziałem na poziomie 7,6% telewizyjna Dwójka zajęła drugie miejsce.
Dewajtis wśród hitów TVP
Dewajtis to nowy kostiumowy serial TVP, którego emisja rozpoczęła się we wrześniu tego roku. Produkcja została stworzona na podstawie powieści o tym samym tytule autorstwa Marii Rodziewiczówny i, podobnie jak literacki odpowiednik stulecie wcześniej, szybko zyskała ogromną popularność. Superprodukcję w minionym miesiącu oglądało średnio aż 2,2 milionów widzów. W ostatnim tygodniu na antenie TVP 1 wyemitowany został 4 odcinek serialu, jednocześnie na platformie TVP VOD dostępny jest przedpremierowo piąty epizod. Produkcja liczyć ma łącznie siedem odcinków.
czytaj także: „Dewajtis” to hit TVP. Jak powstał serial na podstawie powieści Marii Rodziewiczówny?
Chociaż Dewajtis wypadł naprawdę dobrze we wrześniowym podsumowaniu, to jednak widzowie i tak odrobinę chętniej oglądali emitowany w TVP od lat serial M jak miłość. Średnio telenowela była oglądana przez 2,8 miliona widzów z udziałem 24,5%. Wśród hitów stacji znalazła się produkcja Korona Królów. Jagiellonowie. Tym razem średnia widownia wynosiła 912 tysięcy widzów. Przełożyło się to na udział równy 7,5%.
Jakie są najpopularniejsze programy TVP?
W tegorocznym zestawieniu nie mogłoby zabraknąć też sztandarowej produkcji z udziałem Marty Manowskiej. Chodzi o program Rolnik szuka żony, w którym polscy rolnicy i polskie rolniczki poszukują miłości przed kamerami. Przed telewizorami podczas emisji 2 odcinka zasiadło aż 2 miliony widzów. Udziały wynosiły więc 16,4%. W miniony weekend w telewizji wyemitowany 4 odcinek programu.
Spośród wybieranych przez widzów TVP produkcji, popularnością cieszył się również program muzyczno-rozrywkowy The Voice of Poland. Podczas premiery jednego z odcinków, został on obejrzany przez 1,7 miliona widzów.
czytaj także: "Romeo musi umrzeć" - narkotykowa mafia i wielka miłość
Tej jesieni równie chętnie były oglądane wydarzenia muzyczne. Na Litwie, w tym roku odbył się wyjątkowy Jarmark Narodów w Wilnie. Właśnie z tej okazji zostało wyemitowane widowisko Poloneza czas zacząć. Zostało ono obejrzane przez około 2,8 miliona widzów. Równie chętnie widzowie TVP zasiadali przed telewizorami, by obejrzeć Biesiady. Każdy z autorskich koncertów był oglądany średnio przez milion osób.