Oficyna Wydawnicza „Impuls” słynie z jakości swoich wydawnictw, lecz tym, co szczególnie wyróżnia ją na rynku wydawniczym, jest seria publikacji, poświęconych pedagogice specjalnej: różnym formom niepełnosprawności, kompetencji nauczycieli-terapeutów i organizacji całościowego procesu kształcenia i wychowania. Dziś zatem prezentujemy kolejną porcję gorących nowości i niecierpliwie wyczekiwanych wznowień, a na początek pragniemy podzielić się wiadomością, która sprawiła nam najwięcej radości w ostatnich dniach: Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową Przemysława Grzybowskiego, zdobyło, decyzją internautów, tytuł „Najlepszej książki na wiosnę 2015”. Doktorowi Grzybowskiemu jeszcze raz serdecznie gratulujemy wygranej, a Czytelników zapraszamy do lektury!
Książka ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia Aleksandry Tomkiewicz-Bętkowskiej jest kontynuacją, rozwinięciem i aktualizacją książki ABC pedagoga specjalnego, której współautorką jest Alicja Krztoń. Zmieniły się rozporządzenia, podstawa programowa, nieco inne jest obecnie nazewnictwo. Również doświadczenia Autorki stały się bogatsze, a warsztat pracy pełniejszy. Tak więc wydanie to uzupełniono o nowe treści, biorąc pod uwagę cenne uwagi, codzienne rozmowy i spojrzenia na ideę kształcenia integracyjnego osób bardzo zaangażowanych w swoją pracę. Niezmienne pozostały jednak: bardzo dobra współpraca z rodzicami, chęć poszukiwania nowych rozwiązań, satysfakcja z wykonywanej pracy oraz sukcesy – małe i duże – podopiecznych Autorki.
Więcej informacji:
Jednym z najniecierpliwiej wyglądanych wznowień jest Dziecko autystyczne. Objawy i wspomaganie. Prawdziwa opowieść o Maciusiu Beaty Zawiślak, prawdziwej matki prawdziwego dziecka dotkniętego autyzmem, a zarazem doświadczonej pedagog i wykładowczyni. Wszystko to, czym Opowieść o Maciusiu odróżnia się od innych publikacji, poświęconych dzieciom autystycznym, stanowi zarazem o jej sile, tak jak nagie fakty zawsze będą mieć przewagę nad najdoskonalszą nawet teorią, która pozostaje zawsze opowieścią o czymś wobec autora zewnętrznym.
Więcej informacji:
http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/dziecko-autystyczne,1672.html
Ostatnią proponowaną przez nas nowością jest tom ósmy serii Edukacja małego dziecka”, poświęcony w całości zagadnieniom wychowania przedszkolnego: Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, pod red. Urszuli Szuścik, Ewy Ogrodzkiej-Mazur i Aleksandry Minczanowskiej. Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się, po pierwsze, do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Wybór tematu nie był przypadkowy: zgodnie z wynikami badań, jedynie interwencja we wczesnym wieku dziecka ma szanse całkowicie wyeliminować ewentualne nieprawidłowości rozwojowe, toteż nie do przecenienia jest rola przedszkola, obejmującego całokształt procesu wychowawczego i edukacyjnego między 3. a 6. rokiem życia.
Więcej informacji:
http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/edukacja-malego-dziecka-tom-8,1653.html
informacja nadesłana