Z przyjemnością informujemy o kolejnym wyróżnieniu wydawnictwa Ładne Halo, tym razem przez środowisko polskiego designu. Rada Ekspertów Lodz Design Festiwalu uhonorowała Lalę Lolka Katarzyny Boguckiej znakiem must have! W ramach plebiscytu typowane są najciekawsze wytwory polskiego wzornictwa, ukazujące współczesne trendy w projektowaniu. Większość z nich będzie można obejrzeć na zbiorowej wystawie “must have from Poland” podczas tegorocznej, siódmej już, edycji międzynarodowego festiwalu designu w Łodzi, w dniach 17-27 października 2013.
Katarzyna Bogucka – ilustratorka, autorka książek, designerka tworząca dla dzieci – w 2009 roku obroniła dyplom malarstwa na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Ilustruje książki dla dzieci, rodziców i własnej przyjemności. Zajmuje się ponadto ilustracją prasową i reklamową (m.in.Twój Styl, Przekrój). Projektuje wzory wykorzystywane w designie użytkowym: odzież, tapety, wystrój wnętrz. Wraz z partnerem prowadzi studio projektowe www.nioska.com.
Lala Lolka, pierwsza autorska książka w jej dorobku, to przewrotna historia chłopca, który bawi się lalką. Zmagania tytułowego Lolka z gromadą groteskowych dorosłych bohaterów – poczynając od nieporadnego taty i roztrzepanej mamy, a skończywszy na diabolicznej pani przedszkolance – śmieszą tu zwłaszcza na poziomie obrazkowym. Kontrowersyjny temat genderowych stereotypów w konfrontacji z dziecięcą swobodą wyrażania siebie, został tu ubrany w smakowite graficznie kolory i kształty o charakterystycznym dla autorki retro sznycie, przywołującym nostalgię za wzornictwem z lat 50-tych i 60-tych. Książka kierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, jak i do starszych smakoszy niebanalnej ilustracji. Patronuje jej redakcja serwisu Granice.pl - wszystko o literaturze.
Honorowy patronat nad Lalą Lolka sprawuje Czesiociuch – ambitna marka nowoczesnych ubrań dla dzieci typu unisex, stworzona przez Czesława Mozila i Dorotę Zielińską. Czesiociuch powstał w opozycji do zjawisk takich jak narzucanie dzieciom społecznych stereotypów zachowania i infantylizacja produktów do nich skierowanych. Patronatu medialnego nad książką udzielili: Dzieci są ważne, Zwykłe Życie, Lupus Libri, Granice.pl.