Książki najczęściej kupowane w czasie izolacji! Oprócz nich planszówki i puzzle

Data: 2020-05-20 09:40:08 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet

Co najchętniej kupujemy w czasie przymusowej izolacji? Jak mówią najnowsze badania, wśród najchętniej kupowanych towarów znajdują się książki, gdy planszowe, puzzle oraz usługi VOD!

Obrazek w treści Książki najczęściej kupowane w czasie izolacji! Oprócz nich planszówki i puzzle [jpg]

W maju firma Mastercard zleciła realizację badań, które miały pokazać, co ludzie najchętniej kupowali w czasie kwarantanny. Jak się okazało – w ostatnich tygodniach do internetowych koszyków najczęściej trafiać miały książki czy gry planszowe.

W poniedziałek, 19 maja Mastercard udostępniło wyniki badań zleconych agencji Fly Research w maju 2020 r.  W badaniu udział wzięło 7500 dorosłych klientów z 15 krajów, w tym z Polski. W polskim komunikacie wyszczególniono, po co najchętniej sięgali Polacy w czasie przymusowego lockdownu.

Czytaj także: Co nowego na Netfliksie w maju? Premiery filmów i seriali

Co nie było zaskoczeniem, ponad połowa osób biorących w badaniu zadeklarowała, że w czasie pandemii koronawirusa korzysta z usług platform streamingowych oferujących filmy i seriale – np. Netflix, HBO GO czy Amazon Prime Video. Niecała połowa klientów gra w gry online, inni natomiast biorą udział w wirtualnych spacerach po muzeach czy w zajęciach fitness online.

książki najczęściej kupowane w czasie kwarantannyFot. materiały prasowe Mastercard

Jak zauważyło Mastercard, wśród zakupów, które nie były zakupami tak zwanej „pierwszej potrzeby”, najchętniej kupowane okazały się… książki! Aż 47% badanych zadeklarowało, że w ostatnich tygodniach kupiło książki za pomocą sklepów internetowych. Co więcej, 36% klientów miało dokonać zakupu tradycyjnych gier planszowych, a 30% - puzzli.

Czytaj także: Czytelnicy dostaną bony na zakup książek? To możliwe!

Oprócz tego według badań Mastercard, 44% badanych w czasie pandemii zaangażowało się w działalność charytatywną, przekazując datki za pomocą zbiórek online czy darowizn.

O potrzebie na książki w czasie kwarantanny wiadomo nie tylko z badań finansowej spółki. Wiele księgarń internetowych w ostatnim czasie zanotowało wzrost sprzedaży, doszło także do rozwoju nowych inicjatyw online. W materiale rzeszowskiego dodatku do Gazety Wyborczej można również przeczytać rozmowę z właścicielką kiosku, która także przyznała, że w czasie zamknięcia tradycyjnych księgarń i bibliotek, większym zainteresowaniem klientów cieszyły się książki (np. kryminały czy romanse) oferowane w ramach dodatków do gazet czy w postaci tzw. kioskowych serii. Efekty widoczne były także po „odmrożeniu” działalności bibliotek publicznych – w pierwszych dniach po otwarciu większość książnic odnotowała większe niż zwykle zainteresowanie ze strony czytelników.  

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy