Dochód z kolekcji Doroty Masłowskiej trafi na cele charytatywne

Data: 2020-10-09 14:29:27 | Ten artykuł przeczytasz w 4 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet

Pod koniec wakacji marka Medicine opublikowała reklamę swojej nowej kolekcji współtworzonej przez pisarkę Dorotę Masłowską oraz Macieja Podchorążego. Kampania modowej marki spotkała się jednak z liczną krytyką ze strony klientów i mediów. Teraz firma wydała oświadczenie, w którym poinformowała o przekazaniu dochodów ze sprzedaży kolekcji fundacji zajmującej się zdrowiem psychicznym. 

Obrazek w treści Dochód z kolekcji Doroty Masłowskiej trafi na cele charytatywne [jpg]
Fot. materiały marki Medicine

30 sierpnia w sieci zadebiutował spot reklamowy, który stanowił zapowiedź najnowszej kolekcji odzieży marki Medicine. Nowe ubrania popularnej marki powstały przy współpracy Doroty Masłowskiej oraz Macieja Chorążego. Reklamę wideo stworzono w konwencji reklam leków. 

Odzież MEDICINE to kompleksowe oddziaływanie na niepokój i inne efekty zagrożeń cywilizacyjnych. MEDICINE – uśnieża ból istnienia – mogli wówczas usłyszeć widzowie spotu.

Reklama wywołała spore kontrowersje, część klientów zarzuciła marce bagatelizowanie istnienia problemu chorób psychicznych i ich prawidłowego leczenia.  Pomimo oświadczeń twórców kolekcji, iż była to artystyczna zabawa konwencją, część odbiorców nie poczuła się przekonana. Po ponad miesiącu od sprawy, Medicine przesłało do prasy oświadczenie:

Celem kampanii promującej kolekcję nie było bagatelizowanie problemów psychicznych ani przedmiotowe traktowanie związanych z nimi tematów. Fala negatywnych komentarzy była jednak dla marki trudnym, acz pouczającym doświadczeniem, z którego wyciągnięto daleko idące wnioski.

Co więcej, marka zapewniła, że cały dochód ze sprzedaży kolekcji zostanie przekazany instytucji, która zajmuje się sprawami związanymi ze ze zdrowiem psychicznym.

Marka Medicine porozumiała się w tej kwestii z Fundacją eFkropka, której głównym celem jest zapobieganie izolacji osób po kryzysie zdrowia psychicznego, przeciwdziałanie ich stygmatyzacji i przełamywanie stereotypów związanych z chorobami psychicznymi. 

Dokonując zakupu T-shirtów każdy może pomóc w działaniach antystygmatyzacyjnych, które stały się głównym tematem kontrowersji, jakie pojawiły się wokół kampanii. […] Dzięki temu kampania, która wywołała tak liczne kontrowersje, może przysłużyć się do zmiany świadomości społecznej w stosunku do osób z doświadczeniem kryzysów psychicznych

– czytamy w przesłanym oświadczeniu. 

Pomimo kontrowersji, kolekcja pojawiła się w sprzedaży już w pierwszych dniach po premierze klipu z udziałem Doroty Masłowskiej i Macieja Podchorążego. Marka Medicine 3 września w swoich social mediach umieściła ostatni pełen klip reklamujący kolekcję – w kolejnych postach na swoim profilu na Facebooku nie odnosiła się już do kolekcji artystów. 

Przypomnijmy, że Dorota Masłowska jest jedną z najbardziej cenionych współczesnych pisarek. Zadebiutowała powieścią Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną w wieku dziewiętnastu lat, za którą otrzymała Paszport Polityki. W kolejnych latach wydała m.in.  powieść Paw królowej, dramat Między nami dobrze jest czy zbiór felietonów Jak przejąć kontrolę nad światem, nie wychodząc z domu.  

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy