Zderzenie światów

Ocena: 0 (0 głosów)

Wyniki badań czytelnictwa w 2016 roku podają, iż w Polsce 37% społeczeństwa czyta jedną książkę w ciągu roku, a 10% siedem i więcej. Reszta nie czyta w ogóle. Ludzie kochający książki są swoistym zjawiskiem dla tych nieczytających, kimś niezrozumiałym i niedającym się ująć w standardowe ramy. Właśnie takim zjawiskiem dla Wojtka jest Anna.
Chłopak jest w klasie maturalnej o profilu biologiczno-chemiczym. Regularnie chodzi na siłownię i biega, by podobać się dziewczynom. Nie w głowie mu natomiast humanistyczne bzdury. Uprawiając jogging codziennie w parku, obserwuje otoczenie, i jeden szczegół nie daje mu spokoju: kobieta, która zawsze czyta książki na kocu w pobliżu jeziora. Pewnego wrześniowego dnia osiemnastolatek nie wytrzymuje i postanawia ją zaczepić. Czytelniczka okazuje się być całkiem sympatyczną... nauczycielką, która właśnie znajduje się na zawodowym zakręcie. Przyciągany jakąś niezrozumiałą siłą, Wojtek stopniowo uzależnia się od rozmów z nią. Dowiaduje się, jak wyglądała kariera Anny, i z którymi bohaterami znanych dzieł literackich kobieta się utożsamiała. Sam jednak nie jest w stanie sięgnąć po książkę. Do czasu. Na skutek niefortunnego rozwoju wydarzeń jego życie towarzyskie zostaje poddane dość radykalnym zmianom, z którymi młody chłopak nie jest w stanie się pogodzić. By poradzić sobie z nową rzeczywistością, jako ostatniej deski ratunku chwyta się właśnie książki.
"Odpowiednia książka jest w stanie cię odmienić. A doskonała książka jest w stanie zmienić cię na lepsze", powie Anna do Wojtka. Czy będzie mieć rację? Nie dowiesz się, jeśli nie przeczytasz.

 

Informacje dodatkowe o Zderzenie światów:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Psychoskok
Data wydania: 2018-05-15
Kategoria: Literatura piękna
ISBN: 978-83-8119-235-4
Liczba stron: 495
Język oryginału: polski

więcej

Kup książkę Zderzenie światów

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Zderzenie światów - opinie o książce

Reklamy