Prezentowana książka wpisuje się w refleksję nad teoretycznymi podstawami współczesnej pedagogiki. Autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytania o istotę wychowania, jego związek z praktyką pedagogiczną oraz jego podstawy filozoficzne i teoretyczne uzasadnienia.
Podstawowym celem było wskazanie takich działań funkcjonujących w rzeczywistości wychowawczej, które są przykładem manipulacji.
Pierwsza część pracy to rozważania dotyczące istoty manipulacji. Kolejna część książki zawiera opisy wybranych obszarów funkcjonowania manipulacji w przestrzeni społecznej. Są to: manipulacja jako forma nacisku, interpretacja ukrytego programu jako formy manipulacji , opis koegzystencji manipulacji i propagandy. Trzecia część pracy to interpretacja manipulacji w rzeczywistości wychowawczej. Rezultatem tych dociekań było wskazanie tekstów opisujących działania edukacyjne nacechowane zjawiskami manipulacyjnymi, zaliczonymi do wielkiej manipulacji.
Praca skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, socjologii, politologii, teoretyków i praktyków wychowania, dziennikarzy oraz osób zajmujących się komunikacją i analizą różnorodnych metod wywierania wpływu, pracowników i wolontariuszy organizacji zajmujących się walką z sektami.
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: b.d
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 186
Chcę przeczytać,