Wybór pism estetycznych

Ocena: 0 (0 głosów)
Książka zawiera wybór pism estetycznych Jana Białostockiego, absolwenta i wieloletniego pracownika naukowego Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania naukowe Jana Białostockiego obejmowały m.in. historię sztuki (zwłaszcza malarstwa holenderskiego), sztukę renesansu, baroku, historię doktryn artystycznych. Na spuściznę naukową Jana Białostockiego można współcześnie spojrzeć z dwojakiego punktu widzenia. Istotny wydaje się klimat intelektualny towarzyszący początkom zainteresowania przyszłego badacza historią sztuki. Poglądy Jana Białostockiego kształtowały się w okresie teoretycznych napięć, w których ścierały się, a następnie przez pewien czas współistniały ze sobą dwie koncepcje badania historii sztuki. Z jednej strony funkcjonował kult badania formy reprezentowany głównie przez tzw. wiedeńską szkołę historii sztuki. Drugi nowy kierunek promował odmienny styl myślenia poszukujący uzasadnienia wartości dzieła w treściach istniejących nie tylko w obrazie, ale i poza samym obrazem [...].

Informacje dodatkowe o Wybór pism estetycznych:

Wydawnictwo: universitas
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-83-24-20907-1
Liczba stron: 302

więcej

Kup książkę Wybór pism estetycznych

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Wybór pism estetycznych - opinie o książce

Inne książki autora
Historia sztuki wśród nauk humanistycznych
Jan Białostocki 0
Okładka ksiązki - Historia sztuki wśród nauk humanistycznych

Precyzyjnym językiem o rozkwicie i kryzysie dyscypliny, o stylu, strukturze oraz obrazie i symbolu w umowie społecznej dotyczącej historii sztuki. ...

Symbole i obrazy w świecie sztuki
Jan Białostocki 0
Okładka ksiązki - Symbole i obrazy w świecie sztuki

,,pojęcie obrazu [...] jakie użyte zostało w tytule niniejszej książki, nie oznacza malowidła na desce czy płótnie, lecz przedmiot idealny, kształtowany...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy