Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2

Ocena: 0 (0 głosów)

  Na współczesną przestrzeń edukacyjną warto spojrzeń zarówno w kontekście dyskursywnej konfrontacji teorii, jak i praktyki codziennej, świata doświadczanego i przeżywanego przez podmioty tej przestrzeni, wykorzystując do tego zarówno perspektywę klasyków nauk społecznych, jak i nowopowstałych kierunków współczesnej pedagogiki, do których należy pedagogika miejsca. Wybór tematyki opracowania ma swoje uzasadnienie w przemianach instytucji edukacyjnych i społecznych relacji wychowawczych. Każdy z tekstów stanowi wkład własny każdego z Autorów w dyskurs traktujący o współczesnej przestrzeni edukacyjnej, w kontekście jej genezy, przemian, nowych znaczeń.

Fragment ze Wstępu

    Wszystkie teksty zawarte w niniejszej książce stanowią wkład własny każdego z Autorów w dyskurs traktujący o współczesnej przestrzeni edukacyjnej w kontekście jej genezy, przemian, nowych znaczeń.  

O strukturze publikacji zadecydowały wyszczególnione obszary, w których obrębie toczyły się naukowe dyskusje. Należy jednak wyraźnie podkreślić, że przygotowane teksty mają charakter wielowątkowy oraz interdyscyplinarny. Wpisanie tekstu do jednej z pięciu części publikacji jest podyktowane wyraźnym zaakcentowaniem przez Autora głównego z podjętych motywów.

    Pierwsza część publikacji zawiera opracowania, w których dokonano rozważań nad historycznymi i współczesnymi konotacjami przestrzeni edukacyjnej. Druga część poświęcona została szerokim analizom procesu transformacji przestrzeni edukacyjnej w jej formalnym i nieformalnym wymiarze. W tekstach usytuowanych w części trzeciej scharakteryzowane zostały wybrane zjawiska edukacyjne w przestrzeni publicznej. Część czwarta skoncentrowana jest wokół refleksji nad przedszkolem i szkołą jako przestrzeniach praktyki edukacyjnej. Kolejna, piąta część, przedstawia osobę nauczyciela, którego różnorodna aktywność zawodowa jest wyraźnie dostrzegana w przestrzeni edukacyjnej.

    Przestrzeń edukacyjną należy postrzegać jako zjawisko wielopłaszczyznowe, dynamicznie, zmienne, o charakterze otwartym. Mamy nadzieję, że udało nam się dokonać opisu przestrzeni edukacyjnej w całej jej różnorodności, a także zainspirować do dalszych analiz, wykraczających diagnozą i opisem poza zarysowany w niniejszym opracowaniu obszar badawczy.

Informacje dodatkowe o Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2014-02-18
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 9788378505365
Liczba stron: 496

więcej

Kup książkę Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2 - opinie o książce

Inne książki autora
O autorytecie w wychowaniu i nauczaniu
Małgorzata Bednarska0
Okładka ksiązki - O autorytecie w wychowaniu i nauczaniu

W ostatnich czasach myślenie o autorytecie przechodzi swoistą transformację. Zwłaszcza myślenie o autorytecie w wychowaniu i nauczaniu. Można powiedzieć...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Z okruchów nadziei
Anna Siedlecka
Z okruchów nadziei
Kroniki Czasu Ziemi
Andrzej Góral
Kroniki Czasu Ziemi
Niewolnica elfów
Justyna Komuda ;
Niewolnica elfów
Gorath. Uderz pierwszy
Janusz Stankiewicz
Gorath. Uderz pierwszy
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy