Wprowadzenie do teorii zbiorów klas wysokości dźwięku Allena Forte`a

Ocena: 0 (0 głosów)
Książka niniejsza jest pierwszą pozycją na polskim rynku wydawniczym, w której przedstawiono w sposób szczegółowy teorię zbiorów klas wysokości dźwięku (pitch-class set theory) stworzoną przez amerykańskiego teoretyka muzyki Allena Forte`a w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulacia. Obok teorii Heinricha Schenkera - stanowi ona podstawową metodę współczesnej analizy muzycznej, metodę powszechnie stosowaną na całym świecie. W książce zdefiniowano główne pojęcia teorii zbiorów klas wysokości dźwięku oraz przedstawiono rys historyczny zastosowania tej - wywodzącej się z matematycznej teorii grup - metody do interpretacji zjawisk muzycznych. Oprócz oryginalnych idei Allena Forte`a przedstawiono koncepcje wyprowadzone z nich przez innych autorów, będące swego rodzaju rozszerzeniami lub modyfikacjami. W książce zawarto ponadto przykłady analiz posttonalnych dzieł muzycznych przeprowadzonych z zastosowaniem teorii zbiorów klas wysokości dźwięku oraz omówiono programy komputerowe wspomagające analizę metodą Forte`a.

Informacje dodatkowe o Wprowadzenie do teorii zbiorów klas wysokości dźwięku Allena Forte`a:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Data wydania: b.d
Kategoria: Edukacyjne
ISBN: 8323500932
Liczba stron: 326

więcej

Kup książkę Wprowadzenie do teorii zbiorów klas wysokości dźwięku Allena Forte`a

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Wprowadzenie do teorii zbiorów klas wysokości dźwięku Allena Forte`a - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy