Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie

Ocena: 5 (3 głosów)

Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo.

W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske - człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął.

Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią.

Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.

***

Jedna z najlepszych książek non-fiction, jakie kiedykolwiek czytałem.

 - Paul Tassi, ,,Forbes"

Oparta na relacjach bezpośrednich świadków historia o tym, jak prezes Segi Tom Kalinske postanowił przewrócić do góry nogami branżę gier wideo. Fascynujący opis wydarzeń sprzed ćwierć wieku, obraz spektakularnego starcia Nintendo i Segi oraz świadectwo potęgi nieszablonowej wyobraźni w growym biznesie.

 - Robert Łapiński, wydawca magazynu ,,PIXEL", organizator festiwalu Pixel Heaven

Jeśli interesujesz się retrogamingiem i historią branży gier wideo, to jest to lektura dla ciebie.

 - Smuggler, ,,CD-Action"

Epoka 16-bitowych konsol niestety ominęła Polskę. Dlatego tym bardziej warto poznać historię wielkiej wojny toczonej w dalekim świecie między miłośnikami Segi i Nintendo.

 - Marcin Kiendra, Retrospekcja.net.pl

Nie musisz interesować się gamingiem. Wojny konsolowe to znakomita książka biznesowa. Jeśli pracujesz w branży marketingowej albo jesteś właścicielem firmy, koniecznie przeczytaj!

 - Paweł Sala, FreshMail, dyrektor zarządzający

Fragment książki - Wojny konsolowe.

issuu.com/wydawnictwosqn/docs/wojny_konsolowe_issuu

Informacje dodatkowe o Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie:

Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 2017-09-13
Kategoria: Kryminał, sensacja, thriller
ISBN: 9788365836380
Liczba stron: 576
Tytuł oryginału: Console Wars: Sega, Nintendo, and the Battle that Defined a Generation

więcej

Kup książkę Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Wojny konsolowe. SEGA, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie - opinie o książce

Avatar użytkownika - Everyfree00
Everyfree00
Przeczytane:2019-03-10,

Nowość u mnie na półce, nigdy nie czytałam takich książek o konsolach wiem tyle że jedna z nich jest u mnie w domu ale i tak zapraszam na moją recenzje książki "Wojny konsolowe Sega, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie" Blake J. Harris.
W książce opisane są losy Toma Kalinske, młodszego menadżera który pracuje w Sega of America, jest on tak jakby narratorem. Chociaż autor książki twierdzi że wydarzenia oraz dialogi są autentyczne to moim zdaniem czasami są podkoloryzowane i lepiej ukazujące firmę Sega, czyli dość nieobiektywne. Książka ma na celu ukazanie batalii między Nintendo i Sega które wiodły prym w tym czasie i prześcigały się w byciu najlepszym, czasami tylko wspominane są Atari, Sony czy Electronic Arts które były na rynku w końcówce lat 80.
Główna postać czyli Tom Kalinske to człowiek który wybił się w firmie Mattel produkując lalki Barbie a potem zaczął się zajmować grami, wraz z zespołem stworzył grę Sonic którą pewnie zna większość z nas. Tom ukazany jest w książce jako osoba bardzo odpowiedzialna i mądra, taki człowiek kryształ.
W książce bardzo dobrze ukazane są obie firmy, wiele ciekawych historii, osób oraz zdarzeń które na pewni pozwolą dobrze poznać nam początki ich istnienia. Można przeczytać o konflikcie między amerykańskim a japońskim oddziałem Segi oraz o początkach tworzenia gier także można od podszewki poznać całą historię konsoli którą mamy w domu.
Moim zdaniem jeżeli ktoś fanem gier na konsoli to powinien przeczytać tą książkę i poznać ich historię. Chociaż nigdy takich książek nie czytałam to przyznam że ta mnie zaciekawiła chociaż niektóre wątki dość nudne ale zachęcam po jej sięgnięcie.

Link do opinii

Blake J. Harris w swojej książce "Wojny konsolowe" zabiera nas w świat rynku gier konsolowych. Dzięki niemu mamy okazję poznać bliżej historie rozwoju gier i konsol, które każdy z nas chciał mieć w domu. Ukazuje nam to, czego zwykli gracze, nie są w stanie na co dzień dostrzec. Książka została napisana na podstawie setek rozmów oraz wywiadów.

Głównym bohaterem jest Tom Kalinske były specjalista do zarządzania branżą zabawek. Związany był szczególnie w tej branży z popularną wśród dziewczynek lalką Barbie oraz popularnymi w wśród chłopców samochodzikami Hot Wheels. Podejmuje on pracę dla Sega of America, amerykańskiej jednostki japońskiej firmy Sega od Japan w Ameryce.
Jego zadaniem jest zrobić z firmy potęgę dystrybutorską gier na konsole. By tak się stało, musi prześcignąć Nintendo.
Sega wypowiada Nintendo wojnę, tworząc nową maskotkę jeża Sonika (tak, tego niebieskiego szybkiego jeża),by ten stoczył walkę i pokonał czerwonego hydraulika imieniem Mario, którego twórcą jest firma Nintendo.
Czy Sonik wygra walkę Mario miejsce w domach graczy?

Akcja "Wojen konsolowych"
jest bardzo różnorodna, raz się dzieje więcej, a raz mniej. Treść jest bardzo wciągająca, jednak wątpię by ktoś książkę pochłonął jednym tchem. Autor w bardzo ciekawy i intrygujący sposób przedstawia historię rozwoju rynku gier oraz pokazuje w ten sam sposób prawa rządzące na nim. Dzięki niemu mamy też możliwość poznania historii powstania popularnej niegdyś gry "Sonic".
Oprócz samej treści w książce znajdujemy na kilku stronach zdjęcia. Przedstawiają one twórców gier oraz ujęcia z fabryk "od środka" i krótkie informacje.

Książka Blake'a J. Harris'a zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Momentami nie mogłam się od niej oderwać i koniecznie chciałam wiedzieć co będzie dalej, do samego końca wzbudzała we mnie ciekawość. Bardzo też podobał mi się dodatek, w postaci zdjęć. 

Czy poleciłabym książkę? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza osobie która,(jak ja) lubi grać i jest fanem gier konsolowych.

Link do opinii
Avatar użytkownika - NaturaLapsea
NaturaLapsea
Przeczytane:2017-11-06, Ocena: 4, Przeczytałem, Mam, 52 książki 2017,

Fabularyzowana historia rywalizacji firm Nintendo i Sega, która zdefiniowała dzisiejsze, biznesowe postrzeganie gier i graczy. Znakomita książka nie tylko dla graczy, czy fanów retrogamingu ale przede wszystkim dla osób zajmujących się marketingiem.

Link do opinii
Avatar użytkownika - azetka79
azetka79
Przeczytane:2021-02-26, Ocena: 6, Przeczytałam, 26 książek 2021,
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy