Znakomita, bezkonkurencyjna książka o propagandzie, napisana przez światowej sławy psychologów amerykańskich!
Pozycja ukazuje rosnącą rolę informacji i propagandy we współczesnym świecie, przedstawia formy i mechanizmy skutecznej perswazji zarówno w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich, jak i upośrednionych przez media. Z jednej strony uświadamia czytelnikowi (poprzez ukazanie rozmaitych podejść badawczych i wyników badań nad wpływem mediów na opinie społeczne) jak głęboko środki masowego przekazu przenikają życie człowieka oraz jak bardzo wpływają na jego tylko pozornie samodzielne decyzje. Z drugiej strony, demitologizuje rolę massmediów w kulturze współczesnej, wyraźnie rozdzielając perswazję, edukację i propagandę sensu stricto. Pokazuje też, w jaki sposób radzić sobie z zabijającą myślenie i demokrację propagandą.
Książka napisana jest w sposób wyjątkowo ciekawy i żywy, ilustrowana licznymi przykładami z historii i współczesności.
Pozycja ma dwojaki charakter: dla studentów kursu podstawowego jest podręcznikiem, może też stanowić lekturę do zajęć typu seminaryjnego.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2003 (data przybliżona)
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN:
Liczba stron: 345
Tytuł oryginału: Age of propaganda: the everyday use and abuse of persuasion
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Szuster Marcin, Radzicki Józef
Przeczytane:2020-04-26, Ocena: 4, Przeczytałam, 26 książek 2020,