Tajemnicza wieża skrywa wiele tajemnic i to właśnie dzisiaj możesz je odkryć...
W jaki sposób dostaniesz się do wieży? Przekradniesz się obok strażników, oczarujesz ich swoim urokiem, czy może wywalczysz sobie drogę mieczem, by dotrzeć do magicznych przedmiotów skrytych w komnacie na jej szczycie? Odkryj historię wieży, poznaj przedziwne stworzenia oraz inne światy i ucieknij z upragnioną nagrodą - o ile zdołasz przetrwać...
"W mroku wieży" to TY decydujesz, którą ścieżkę wybrać. Podążaj za przygodą w książce, poznaj historię i odkryj, które ścieżki są dla twojego bohatera mniej lub bardziej niebezpieczne, by dotrzeć na szczyt tajemniczej wieży.
Wydawnictwo: Muduko
Data wydania: 2024-06-07
Kategoria: Inne
ISBN:
Liczba stron: 320
Tytuł oryginału: Into the tower. A choose your own path book
Przeczytane:2024-06-30, Ocena: 5, Przeczytałam, Insta challenge. Wyzwanie dla bookstagramerów 2024, 52 książki 2024, 26 książek 2024, 12 książek 2024, Wyzwanie - wybrana przez siebie liczba książek w 2024 roku, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2024,
"W mroku wieży" to kolejna świetna gra paragrafowa od Wydawnictwa Muduko i kolejna już pozycja, która wychodzi spod pióra Hari Connera. Właściwie jest ona powiązana z poprzedniczką i rozszerza uniwersum znane z "W mroku podziemi". Ta książkowa gra, podobnie jak pozostałe, oparta jest na zasadzie „wybierz swoją przygodę”, co oznacza, że każdy wybór dokonany przez czytelnika wpływa na dalszy przebieg fabuły, co z kolei oznacza, że akcja za każdym razem toczy się inaczej. Taka interaktywna forma pozwala na wielokrotne przeżywanie historii z różnych perspektyw.
Akcja książki osadzona jest w tajemniczej wieży, która co dziesięć lat otwiera swoje wrota na czas maskarady, dając śmiałkom szansę na zdobycie zakazanych artefaktów. Gra oferuje szeroki wybór postaci, które czytelnik może prowadzić przez mroczne korytarze wieży. Można wcielić się w jedną z dostępnych postaci: złodzieja/ki, żeglarza/rki, libertyna/ki lub akolity/ki, jest też możliwość stworzenia własnej postaci. Każda z tych postaci posiada unikalne cechy, możliwości i ścieżki fabularne, a to sprawia, że każda przygoda jest zupełnie inna i można się bawić prawie w nieskończoność.
I to jest ogromna zaleta tej książki i w ogóle takiej formy lektury. Ta różnorodność dostępnych ścieżek i zakończeń. Decyzje podejmowane przez czytelnika wpływają na losy bohatera i świat, w którym się znajduje. To powoduje, że książka ma wysoki poziom regrywalności, gdyż można do niej wracać wielokrotnie, odkrywając nowe wątki i zakończenia. Książkę cechuje mroczny klimat. Komnaty wieży skrywają wiele tajemnic i niebezpieczeństw, co sprawia, że każda decyzja jest obarczona ryzykiem. Autor stworzył fascynujący świat wypełniony magicznymi ideami i wrogami, którzy potrafią przestraszyć. Z kolei pojawiające się w książce oniryczne elementy dodają fabule nieprzewidywalności i w pewien sposób również oryginalności.
Zastosowana w książce neutralność płciowa przez użycie gwiazdek zamiast końcówek fleksyjnych jest innowacyjnym podejściem, które pozwala na swobodny wybór tożsamości płciowej przez czytelnika. Jest to wyraz szacunku dla różnorodności wszystkich czytelników i bardzo to doceniam. Muszę jednak przyznać, że mnie to początkowo utrudniało lekturę, na szczęście dość szybko się przyzwyczaiłam. Gra paragrafowa jest ilustrowana. Ilustracje dobrze korespondują z treścią, działają na wyobraźnię i świetnie wprowadzają w mroczny świat wieży.
„W mroku wieży” to rozbudowana, wciągająca, interaktywna gra książkowa fantasy, którą warto poznać. Pełna magii i niebezpieczeństw wieża wciąga czytelnika w świat, w którym każda decyzja ma znaczenie. Naprawdę każda, bo może zdecydować o tym, czy przeżyjemy czy zakończymy w danym miejscu naszą rozgrywkę. Myślę, że jest to lektura, która przypadnie do gustu zarówno fanom mrocznej fantastyki, jak i osobom poszukującym interaktywnych doświadczeń czytelniczych, zarówno tym doświadczonym, jak i początkującym w świecie gier paragrafowych. Serdecznie polecam!