Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka - ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2019-12-06
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 288
Przeczytane:2020-01-31, Ocena: 5, Przeczytałam, Książki XXI wieku, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2020, 12 książek 2020, 52 książki 2020,
Najnowsza książka pt. '' Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia'' autorstwa Pań Barbary Skałbanii, Teresy Lewandowskiej -Kidoń przedstawiają, w niej z jak ważnym do spełnienia zadaniem i misją ma zmierzyć się terapeuta, aby godnie być przygotowanym do swojego zawodu.
Terapeuta ma zadanie nie tylko uważnie wysłuchać, ale przy tym należycie dbać o dobre relacje z osobą, której udziela wsparcia z przy pomocy dobranych i opracowanych przez niego metod pracy.
Zdarzają się takie sytuacje, że większość osób nie ma ochoty w danym momencie skorzystać z pomocy terapeuty, gdyż z reguły nie wzbudza, on naszego zaufania nie potrafi przeprowadzić rozmowy, gdyż nie posiada odpowiedniego podejścia do wykonywanego przez siebie zawodu.
Abyśmy mogli, zaczerpnąć wiedzy na temat terapii pedagogicznej warto, jest zasięgnąć porady u osób, które miały więcej do czynienia związanego z główną tematyką podjętą w tej o to książce oraz możemy zaobserwować czy my sami stosujemy podobne metody ćwiczeń również omówione na bazie zilustrowanej przez autorki teorii.
Książka ta składa się z 9 rozdziałów, w których to autorki omówiły w nich warsztat pracy terapeuty, aby Czytelnik mógł poznać lepiej go od strony praktycznej, jak i teoretycznej.
Uważam, że podjęty główny temat terapii pedagogicznej przez autorki został trafnie i pomysłowo zanalizowany.
Tekst zamieszczony w tej oto książce napisany językiem barwnym językowo pod względem merytorycznym, jak i praktycznym.
Każdy z zamieszczonych 9 rozdziałów zawiera posumowanie i uwagi praktyczne, zagadnienia do dyskusji oraz bibliografię do omówionego tematycznego zagadnienia rozdziału.
Zainteresowałam się szczególnie dwoma rozdziałami. Pierwszy z nich dotyczy arteterapii-wybranych metod pracy z dzieckiem, a drugi zawiera praktyczne aspekty terapii pedagogicznej.
Dzięki tym dwom rozdziałom mogłam przyjrzeć się z bliska, jak wygląda praca terapeuty w wybranych przez niego metodach pracy.
Zebrane przez autorki wypowiedzi nauczycieli i studentów w podjętym przez nie głównym temacie terapii pedagogicznej na podstawie wypełnionych przez nich ankiet pozwoliło im wywnioskować czy widzą, siebie realnie w tym zawodzie mając na uwadze wiele aspektów, które, na względzie współpracę z dziećmi bądź też z ich rodzicami.
Książka ta powinna być drogocenną wskazówką dla rodziców, nauczyciela, terapeuty, aby mogli oni w pełni zrozumieć słowo terapia pedagogiczna, która to z czasem zyskuje nowe spojrzenie w świecie pedagogiki, w nowym horyzoncie na gruncie różnego rodzaju sposobu wzajemnego porozumiewania się.
Oficynie Wydawniczej '' Impuls'' dziękuję za podarowanie mi do zrecenzowania książki pt. '' Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia'' autorstwa Pań Barbary Skałbanii, Teresy Lewandowskiej -Kidoń.
Polecam przeczytać tę książkę.