W Teorii liczb w szkole Czytelnik znajdzie informacje o pojęciach związanych z jedną z najstarszych dziedzin matematyki, czyli teorią liczb, które pojawiają się w szkole, oraz o tym, jak je wprowadzać. Książkę podzielono na dwa rozdziały (Teoria liczb w szkole podstawowej oraz Teoria liczb w szkole ponadpodstawowej), a każdy z nich na 9 podrozdziałów, które zawierają również uwagi i komentarze dotyczące problemów dydaktycznych związanych z prezentowanymi tematami.
Ważnym elementem każdego podrozdziału są zadania, niektóre z rozdziału I (szkoła podstawowa) mają swój ciąg dalszy w rozdziale II (szkoła ponadpodstawowa). W książce znajdą się także tematy wykraczające poza typowe programy szkolne, na przykład kongruencje - to proste pojęcie znacznie ułatwia stosowanie teorii liczb w dowodach i rozwiązaniach zadań. Pojawiają się również kody programów do niektórych zadań.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli matematyki oraz informatyki i może służyć do wzbogacania lekcji, prowadzenia kołek i zajęć popularyzujących matematykę.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2024-12-17
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN:
Liczba stron: 90
Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli...
Dlaczego wybitni wykładowcy zarabiają grosze. Dlaczego ich najmniej pojętni uczniowie dorabiają się fortun? Czemu tak wielką wagę przykładamy do IQ. Nie...