Co różni wielkich liderów od marnych zarządzających?
Czym kierować się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z największych dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu biznesowego. Inaczej jest w przypadku liderów posiadających ,,szósty zmysł biznesowy" - ci prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego wzrostu prawie niezależnie od czynników zewnętrznych. To książka o metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot, Jim McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco. Larry Bossidy i Ram Charan, autorzy bestsellera Realizacja: zasady wprowadzania planów w życie, wyjaśniają w tej książce:
dlaczego tak wiele biznesplanów mija się z rzeczywistością, kiedy porzucić misternie przygotowywany plan strategiczny i zdać się na zdrowy rozsądek, czy duża firma może działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów, dlaczego najlepsze firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę konkurencyjną, czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej wojnie światowej.
Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze w biznesie, ulega gwałtownej i permanentnej przemianie wynikającej z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej integracji przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w skali całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i powstania globalnego rynku, na którym rządzą konsumenci i olbrzymie sieci sprzedaży detalicznej. Autorzy bazując na swoim bogatym doświadczeniu prezentują pomysły na to, jak w takiej sytuacji odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i dyrektor naczelny dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od pokazania, jak należy rozumieć najbardziej podstawowe elementy dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc - czy można realnie liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę. Szósty zmysł w zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą największym liderom. To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca do skonfrontowania dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze prowadzisz swój zespół, dział czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta książka jest dla ciebie.
O AUTORACH
Larry Bossidy jest emerytowanym prezesem zarządu i dyrektorem generalnym Honeywell International Inc., globalnej firmy produkcyjnej działającej między innymi w sektorze zaawansowanych technologii, notującej obroty rzędu 34 miliardów dolarów. Jest współautorem bestsellera Realizacja: Zasady wprowadzania planów w życie, będącego praktycznym podręcznikiem przywództwa w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym.
Ram Charan jest uznanym doradcą biznesowym, mówcą i autorem książek. Jest znanym autorem lub współautorem książek, w tym bestsellera Realizacja napisanego wspólnie z Larrym Bossidym. Pisał także artykuły dla magazynów ,,Harvard Business Review", ,,Fortune", ,,Time", ,,Information Week", ,,Leader to Leader", ,,Director's Monthly", ,,Directorship", ,,The Corporate Board" i ,,USA Today".
OPINIE
Autorzy dokonali śmiałego zabiegu: zdjęli gorset ze strategii. Jej nowe wcielenie okazuje się wcale elastycznym instrumentem, wkomponowanym w model biznesu - atrakcyjną propozycję Bossidy i Charana. Cele finansowe i uwarunkowania zewnętrzne zharmonizowane z wewnętrznymi uwarunkowaniami składają się na model łatwo przekładający się na język praktyki, bliski przedsiębiorcom wszelkiego kalibru. Z tą książką pod ręką docenimy zalety modelu - zarówno myśląc o obronie firmy, jak i wykorzystaniu biznesowej okazji. Teresa Mokrysz, właścicielka MOKATE S.A.
Wiele firm rozmija się ze swoimi planami. Nie robią tego ci, którzy obejmują swoim myśleniem wszystkie aspekty działalności organizacji. Oni rozwijają w sobie swego rodzaju szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Ram Charan i Larry Bossidy pokazują, jak stać się kimś takim. Radosław Polowy, prezes zarządu Collect Consulting
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2010 (data przybliżona)
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
Liczba stron: 272
Język oryginału: angielski
Chcę przeczytać,