Szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Tworzenie wykonalnych planów i modeli biznesowych

Ocena: 0 (0 głosów)

Co różni wielkich liderów od marnych zarządzających?

Czym kierować się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z największych dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu biznesowego. Inaczej jest w przypadku liderów posiadających ,,szósty zmysł biznesowy" - ci prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego wzrostu prawie niezależnie od czynników zewnętrznych. To książka o metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot, Jim McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco. Larry Bossidy i Ram Charan, autorzy bestsellera Realizacja: zasady wprowadzania planów w życie, wyjaśniają w tej książce:

dlaczego tak wiele biznesplanów mija się z rzeczywistością, kiedy porzucić misternie przygotowywany plan strategiczny i zdać się na zdrowy rozsądek, czy duża firma może działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów, dlaczego najlepsze firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę konkurencyjną, czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej wojnie światowej.

 

Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze w biznesie, ulega gwałtownej i permanentnej przemianie wynikającej z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej integracji przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w skali całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i powstania globalnego rynku, na którym rządzą konsumenci i olbrzymie sieci sprzedaży detalicznej. Autorzy bazując na swoim bogatym doświadczeniu prezentują pomysły na to, jak w takiej sytuacji odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i dyrektor naczelny dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od pokazania, jak należy rozumieć najbardziej podstawowe elementy dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc - czy można realnie liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę.   Szósty zmysł w zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą największym liderom. To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca do skonfrontowania dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze prowadzisz swój zespół, dział czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta książka jest dla ciebie.

O AUTORACH

Larry Bossidy jest emerytowanym prezesem zarządu i dyrektorem generalnym Honeywell International Inc., globalnej firmy produkcyjnej działającej między innymi w sektorze zaawansowanych technologii, notującej obroty rzędu 34 miliardów dolarów. Jest współautorem bestsellera Realizacja: Zasady wprowadzania planów w życie, będącego praktycznym podręcznikiem przywództwa w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym.

Ram Charan jest uznanym doradcą biznesowym, mówcą i autorem książek.  Jest znanym autorem lub współautorem książek, w tym bestsellera Realizacja napisanego wspólnie z Larrym Bossidym. Pisał także artykuły dla magazynów ,,Harvard Business Review", ,,Fortune", ,,Time", ,,Information Week", ,,Leader to Leader", ,,Director's Monthly", ,,Directorship", ,,The Corporate Board" i ,,USA Today".

OPINIE

Autorzy dokonali śmiałego zabiegu: zdjęli gorset ze strategii. Jej nowe wcielenie okazuje się wcale elastycznym instrumentem, wkomponowanym w model biznesu - atrakcyjną propozycję Bossidy i Charana. Cele finansowe i uwarunkowania zewnętrzne zharmonizowane z wewnętrznymi uwarunkowaniami składają się na model łatwo przekładający się na język praktyki, bliski przedsiębiorcom wszelkiego kalibru. Z tą książką pod ręką docenimy zalety modelu - zarówno myśląc o obronie firmy, jak i wykorzystaniu biznesowej okazji. Teresa Mokrysz, właścicielka MOKATE S.A.

Wiele firm rozmija się ze swoimi planami. Nie robią tego ci, którzy obejmują swoim myśleniem wszystkie aspekty działalności organizacji. Oni rozwijają w sobie swego rodzaju szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Ram Charan i Larry Bossidy pokazują, jak stać się kimś takim. Radosław Polowy, prezes zarządu Collect Consulting

Informacje dodatkowe o Szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Tworzenie wykonalnych planów i modeli biznesowych:

Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2010 (data przybliżona)
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 9788362195466
Liczba stron: 272
Język oryginału: angielski

więcej

Kup książkę Szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Tworzenie wykonalnych planów i modeli biznesowych

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Tworzenie wykonalnych planów i modeli biznesowych - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy