Sześć typów osobowości zawodowych. Jak zrozumieć talenty oraz frustracje swoje i całego zespołu

Ocena: 0 (0 głosów)

Patrick Lencioni, bestsellerowy autor ,,New York Timesa," stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy.

Rozbieżności między naszą pracą a talentami

Ludzie pracujący na stanowisku zgodnym ze swoimi predyspozycjami i naturalnymi zdolnościami, niezależnie od tego, czy są dyrektorami generalnymi, liderami czy świeżo zatrudnionymi pracownikami, czują się bardziej spełnieni i odnoszą większe sukcesy.Problem pojawia się jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać naszą osobowość i nasze preferencje podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz we współpracy z kolegami z zespołu obdarzonymi innymi zdolnościami.

Jakim typem geniusza jesteś w pracy?

Lencioni wyróżnił sześć typów talentu, pozwalających określić, jaki rodzaj pracy sprawia danej osobie radość i dodaje energii oraz czego powinna ona unikać, by nie wywoływać u siebie frustracji i nie doprowadzić do wypalenia zawodowego. Model Lencioniego nie tylko oferuje schemat pozwalający na szybkie zrozumienie własnych talentów, ale też umożliwia menedżerom i liderom odkrycie oraz właściwe wykorzystanie naturalnych predyspozycji członków ich zespołów. Jest on w takim samym stopniu modelem osobowości, jak i narzędziem poprawy produktywności, prowadzącym do zwiększenia osobistej i zespołowej energii, wzajemnego zrozumienia i lepszej współpracy.

Lepsza droga do zrozumienia swojego talentu, frustracji i zespołu

W pierwszej części książki Lencioni opowiada intrygującą, choć fikcyjną historię Bulla Brooksa, przedsiębiorcy, męża i ojca, który postanawia rozwiązać problem swojej frustracji w pracy i odnajduje nowy sposób myślenia. Dzięki niemu inaczej postrzega własną pracę, zespół, a nawet małżeństwo. Druga część książki stanowi szczegółowy przegląd modelu i daje konkretne narzędzie do zrozumienia swoich naturalnych uzdolnień oraz do identyfikacji talentów, predyspozycji, ale i frustracji członków zespołu. Praca z modelem pozwala na lepsze wzajemne zrozumienie i uwidacznia braki w zespole, a także pokazuje pomysły na zmiany i reorganizację.

***

Dzięki zrozumieniu własnych talentów, zawodowych kompetencji i frustracji dowiedziałem się o sobie więcej niż z innych testów osobowości... Zastosowanie modeluLencioniego zaowocowało najbardziej produktywnym projektem, jaki kiedykolwiek zrealizowałem.

-Al Ainsworth, nauczyciel w 10 klasie Northpoint Christian School

Ta przełomowa książka idealnie wpasowuje się w nasze ewoluujące pojmowanie przywództwa - najlepsze zespoły i organizacje mają liderów, którzy z rozmysłem odkrywają, doceniają i wykorzystują silne strony - lub geniusz swoich pracowników. Nie mogę się doczekać, aby wraz z zespołem zastosować ten prosty i praktyczny schemat.

-Jennifer Mc Collum, CEO, Linkage, Inc.

Lencioni wpadł na jeszcze jeden pomysł, aby zmienić postrzeganie siebie samych i swojej pracy niezależnie od tego, czy pracujemy w korporacji, czy z kanapy w salonie. Każdy, absolutnie każdy, powinien przeczytać tę książkę.

-Dave Ramsey, znany amerykański prezenter telewizyjny, gospodarz programów talk-show

Wszyscy najważniejsi liderzy w naszej firmie wprowadzili w życie model Lencioniego i zauważyliśmy niezaprzeczalne zmiany w tym, jak postrzegamy samych siebie i naszą współpracę. Efekt jest praktyczny i natychmiastowy.

-Greg Longstreet, prezes i dyrektor generalny Del Monte Foods

To będzie jeszcze lepsze niż Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Sześć typów osobowości zawodowych zrewolucjonizuje nasze podejście do zespołu, do pracy, a do nawet życia.

-Jon Gordon, autor bestsellerów ,,Autobus energii" i ,,Potęga pozytywnego przywództwa"

Sześć typów osobowości zawodowych Lencionego przewartościował mój sposób myślenia o sobie i swoim zespole. To całkowicie zmienia zasady zatrudniania i dbania o rozwój pracowników. I jest obłędne!

-Michelle Rashid, starsza wiceprezes ds. kultury i zasobów ludzkich, Virtuoso

***

Patrick M. Lencioninapisał kilkanaście bestsellerowych książek, między innymi ,,Pięć dysfunkcji pracy zespołowej," ,,Motywacje lidera" czy ,,Odkryj się". Pionier ruchu zdrowej organizacji oraz jeden z najbardziej pożądanych mówców na świecie. Jego firma, The Table Group, oferuje liderom produkty i usługi, dzięki którym mogą zapewnić swoim organizacjom większą efektywność, zespołom większą spójność, a pracownikom poczucie spełnienia. Od wczesnej młodości zafascynowany naturą pracy, jest przekonany, że jednym z najlepszych sposobów wpływania na kulturę i społeczeństwo jest zapewnienie większego zaangażowania i poczucia godności w pracy. Więcej na temat modelu osobowości zawodowych dowiesz się na stronie WorkingGenius.com.

Informacje dodatkowe o Sześć typów osobowości zawodowych. Jak zrozumieć talenty oraz frustracje swoje i całego zespołu:

Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2023-03-17
Kategoria: Psychologia
ISBN: 9788382312669
Liczba stron: 240
Tytuł oryginału: The 6 Types of Working Genius: A Better Way to Understand Your Gifts, Your Frustrations, and Your Team

więcej

Kup książkę Sześć typów osobowości zawodowych. Jak zrozumieć talenty oraz frustracje swoje i całego zespołu

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Inne książki autora
Przewaga nad konkurentami. Dlaczego zdrowie organizacji jest w biznesie najważniejsze
Patrick Lencioni0
Okładka ksiązki - Przewaga nad konkurentami. Dlaczego zdrowie organizacji jest w biznesie najważniejsze

Żyła złota w twojej organizacji... Podczas, gdy bardzo wielu przywódców wciąż jeszcze ogranicza się w swoich poszukiwaniach źródeł przewagi do konwencjonalnych...

Odkryj się. Nowatorski model sprzedaży, który pozwoli ci zdobyć zaufanie i lojalność klientów
Patrick Lencioni0
Okładka ksiązki - Odkryj się. Nowatorski model sprzedaży, który pozwoli ci zdobyć zaufanie i lojalność klientów

Postaw na proste i nieformalne podejście do klientów, dzięki czemu odkryjesz u nich zaskakujące pokłady lojalności i zaufania. W czasach, kiedy uczy...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy