Social Dynamics

Ocena: 0 (0 głosów)
Economists have traditionally studied aggregate behavior as the outcome of individual decisions made interactively, while sociologists have focused on the role of social influences on individual behavior. Over the past decade, however, the barriers between the disciplines have broken down, resulting in the new area of social economics. Social economics is based on the assumption that individuals are directly influenced by the choices and characteristics of others, creating a feedback loop from the past choices of some people to the current social context and hence future choices of others. The essays in this book, by some of the creators of the field, provide an overview of social economics and represent a variety of approaches, including theoretical model-building, empirical studies, statistical analyses, and philosophical reflections. Steven N. Durlauf is Professor of Economics at the University of Wisconsin and former Director of the Economics Program of the Sante Fe Institute. H. Peyton Young is the Scott and Barbara Black Professor of Economics at Johns Hopkins University and Senior Fellow in Economic Studies at the Brookings Institution.

Informacje dodatkowe o Social Dynamics:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Ekonomia
ISBN: 978-0-262-54176-3
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Social Dynamics

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Social Dynamics - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Z okruchów nadziei
Anna Siedlecka
Z okruchów nadziei
Kroniki Czasu Ziemi
Andrzej Góral
Kroniki Czasu Ziemi
Niewolnica elfów
Justyna Komuda ;
Niewolnica elfów
Gorath. Uderz pierwszy
Janusz Stankiewicz
Gorath. Uderz pierwszy
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy