Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci.
Autorzy książki pracownicy i współpracownicy Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce.
Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na:
zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsiębiorstw, zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wpływie sieci na strategie firm.W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni różnych typów, ale może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców.
Wydawnictwo: PWE
Data wydania: 2018 (data przybliżona)
Kategoria: Ekonomia
ISBN:
Liczba stron: 200
Język oryginału: polski
Autorzy logistyki w biznesie podjęli próbę własnej oceny sposobów analizy i rozwiązywania problemów logistycznych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjno-handlowych...