Charakterystyka publikacji:
pierwsza na polskim rynku wydawniczym monografia w zakresie tematyki zarządzania zakupami w biznesie XXI wieku prezentuje aktualne wyniki badań dotyczące zarządzania zakupami, które zyskują coraz większe znaczenie w przedsiębiorstwach jako źródło przewagi konkurencyjnej odnosi się do strategii i praktyk rozwijanych przez przedsiębiorstwa w Polsce stanowi nowatorską i unikatową publikację pomocną w kształceniu na studiach magisterskich, podyplomowych i MBA. wychodzi naprzeciw potrzebie środowiska menedżerskiego poszukującego wartościowych pozycji wspierających budowanie strategicznej pozycji działów zakupów oraz rozwój zakupów jako funkcji wpływającej na przewagę konkurencyjną i wartość przedsiębiorstwAdresaci:
przedstawiciele środowiska naukowego menedżerowie i specjaliści w zakresie zarządzania zakupami przedstawiciele kadr zarządzających i innych funkcji biznesowych chcący wykorzystać potencjał funkcji zakupowej dla budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw słuchacze studiów podyplomowych na kierunkach związanych z zakupami i zarządzaniem łańcuchem dostaw studenci kształcący się na kierunkach związanych z zakupami, logistyką, zarządzaniem łańcuchem dostaw, chcący pozyskać wiedzę istotną dla kandydatów na menedżerów."Autorka zdiagnozowała lukę w teorii nauk o zarządzaniu, polegającą na braku kompleksowych i interdyscyplinarnych badań, pozwalających na identyfikację prawidłowości i zjawisk ekonomicznych na poszczególnych etapach ewolucji funkcji zakupowej w przedsiębiorstwach. Wybór problemu badawczego uważam za uzasadniony możliwościami wykazania oryginalnego wkładu Autorki w rozwój nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, co wynika z następujących przesłanek:
1. z faktu, że problematyka ewolucji dojrzałości funkcji zakupowej i jej wpływu na wartość przedsiębiorstw nie doczekała się jeszcze w krajowej literaturze przedmiotu kompleksowego opracowania w formie monograficznej,
2. analiza logiczna, wnioskowanie oraz konstrukcja autorskiego modelu dojrzałości funkcji zakupów prowadzone są w dużym stopniu na podstawie samodzielnych jakościowych badań empirycznych 52 przedsiębiorstw działających w Polsce.
W pełni zgadzam się z przesłankami, które zadecydowały o wyborze metodyki badań jakościowych na podstawie wywiadów bezpośrednich i studiów przypadków funkcji zakupów w przedsiębiorstwach."
z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jarosława Witkowskiego (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
"Podjęta w monografii tematyka, ze względu na nieliczne prace poświęcone zakupom z perspektywy zarządzania przedsiębiorstwem w krajowej literaturze, może być uznana za novum wypełniające istniejącą lukę badawczą w tym obszarze. Należy podkreślić, że Autorka swobodnie porusza się w literaturze anglojęzycznej, która jest bardzo bogata nie tylko w warstwie teoriopoznawczej, ale również empirycznej, co znalazło pełne odzwierciedlenie zarówno w głębokości przemyśleń, jak i szerokim zakresie prezentowanych ujęć teoretycznych. Zwracając uwagę na osiągnięcia Autorki w warstwie poznawczej i empirycznej, rekomenduję pracę do publikacji jako wartościowe, wypełniające istniejącą lukę badawczą w kraju i aktualne opracowanie z punktu widzenia rozwoju nauk o zarządzaniu."
z recenzji wydawniczej dr. hab. inż. Adama Sadowskiego, prof. UŁ (Uniwersytet Łódzki)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2019-06-06
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 276
Chcę przeczytać,