Jak wartości stworzyły najlepszy klub świata.
Kompletne i dogłębne studium działania słynnego klubu. Otwierająca oczy analiza, napisana z kliniczną precyzją i wyczuciem. -Sir Alex Ferguson, manager Manchester United 1986-2013
Dzięki bezprecedensowemu dostępowi do zakulisowych tajemnic powstało najpełniejsze studium sportowego klubu, jakie kiedykolwiek napisano. Prezentuje zarówno sportowe, jak i pozaboiskowe dokonania, które pozwalają wysnuć fascynujące wnioski. - David Stern, były komisarz NBA
Założony w 1902 roku Real Madryt jest najbardziej utytułowanym klubem piłkarskim na świecie. Królewscy zdobyli najwięcej trofeów w historii, w tym 11 Pucharów Europy. Jednakże te triumfy nie są tylko zasługą zawodników i trenerów. Niemal niezauważalnie zarząd, złożony głównie z outsiderów, wyprowadził Real Madryt ze skraju bankructwa na pozycję jednego z najwyżej wycenianych klubów sportowych świata (według ,,Forbesa" - 3,65 mld dolarów w 2016 roku).
Jak osiągnięto tak nadzwyczajny sukces? Steven G. Mandis miał bezprecedensowy dostęp do wszelkich pracowników klubu - od prezesa, przez obecnych i byłych piłkarzy oraz trenerów, po osoby zajmujące się stadionem, szkółką piłkarską i infrastrukturą treningową - a także do pełnych danych finansowych i statystycznych. Dzięki temu może przekonująco dowieść, że cała strategia Realu Madryt, na boisku i poza nim, od doboru zawodników do zarządzania finansami, opiera się na kulturze organizacyjnej i systemie wartości pochodzącym od członków społeczności klubowej.
Książka Mandisa nie tylko pozwala zajrzeć za kulisy działalności znakomitego klubu, ale i precyzyjnie ukazuje niedościgły model biznesowy.
Ta praca stanie się jedną z najważniejszych książek o sporcie, jakie kiedykolwiek napisano. Bez względu na to, czy jesteś wielbicielem piłki nożnej lub kibicem Realu Madryt, po przeczytaniu tej książki będziesz inaczej patrzył na sport i biznes. -Billy Beane, autor książki "Moneyball. Nieczysta gra"
Wydawnictwo: Rebis
Data wydania: 2017-03-14
Kategoria: Sport
ISBN:
Liczba stron: 432
Tytuł oryginału: The Real Madrid Way
Przeczytane:2018-01-23, Ocena: 3, Przeczytałem, 52 książki 2018,
Ciekawe spojrzenie na jeden z największych klubów piłkarskich na świecie (którego nota bene fanem nie jestem). Autor wykorzystał doświadczenie nabyte w Goldman Sachs, Mckinsey&Company oraz Columbia Business School i stworzył kompleksowe studium działania Realu Madryt. Drobiazgowo, nie szczędząc języka korporacyjnego opisuje zrównoważony model ekonomiczno - sportowy, który od lat sprawdza się w Realu. W efekcie otrzymaliśmy obraz przedsiębiorstwa sportowego, którego strategia na boisku poza nim, oparta jest na kulturze i systemie wartości pochodzącym od członków społeczności. Społeczności dla której piłka nożna jest metaforą życia, pozwalającą zrozumieć kim są, która pozwala im związać się z czymś większym niż oni sami, bo świat futbolu to świat przesady i nadmiaru.