Psychologia w szkole 3(39)/2013

Ocena: 5 (1 głosów)
Buszujący w Sieci Nie ma sposobu na to, aby zabronić nastolatkom korzystania z urządzeń mobilnych - to ich świat. Co więc mogą zrobić dorośli? Spróbować poznać ten świat i zrozumieć, co czyni go tak atrakcyjnym. W świecie technologii Czym dla współczesnej edukacji są dobrodziejstwa technologiczne: smartfony, tablety, portale społecznościowe, internet? Ponieważ od nich nie uciekniemy, to jak je wykorzystywać? Internauci dzielą się swoimi refleksjami. Blaski i mroki Netu Z jednej strony wady postawy, dolegliwości fizyczne, zaburzenia psychiczne. Z drugiej - rozwój kreatywnego myślenia, łatwiejsze nawiązywanie kontaktów, większa otwartość na świat. Jak to jest z tymi nowoczesnymi technologiami - szkodzą czy nie? Mózg zmienia się nieustannie Uczniom sumiennie przygotowującym się do egzaminów przybywa substancji szarej w korze ciemieniowej. Dzięki temu sprawniej się uczą i więcej zapamiętują. Trudne życie z dysonansem Nie lubimy, kiedy to, co widzimy, nie zgadza się z naszymi przekonaniami. Ponieważ na ogół nie mamy wpływu na rzeczywistość, gotowi jesteśmy zmienić poglądy, byleby tylko nic nas nie uwierało. Ten, który prowadzi przez informacyjny śmietnik W cyfrowym szumie nauczyciel może stać się kimś naprawdę ważnym. Towarzyszyć w poznawaniu, zabawie, nauce. Stawiać istotne pytania, inspirować, prowokować do myślenia i słuchać odpowiedzi. Nauka asertywności w szkole W szkole nauczyciele uczą się, jak być asertywnym w stosunku do rodziców i dyrektora. Czy jednak wiedzą, jak i po co uczyć asertywności swoich uczniów? Nie przezywaj, nie nazywaj, bo słowo ciałem się stanie Ludzi o niskiej inteligencji możemy nazywać „idiotami” lub „osobami o nieprzeciętnych potrzebach intelektualnych”. W pierwszym przypadku odczujemy wobec nich współczucie lub złość. W drugim - podziw. Uczeń przygląda się szkole Uczniowie mają pełne prawo oceniać szkołę, programy nauczania, nauczycieli. Ich opinie mogą przyczynić się do tego, że wszystkim będzie się żyło lepiej. Aktywność na zdrowie Przekonywać, że warto być aktywnym fizycznie, to jak nosić drewno do lasu. Ćwiczenia zwiększają siłę fizyczną, poprawiają samopoczucie. Zmniejszają ryzyko otyłości i chorób układu krążenia, poprawiają radzenie sobie z obowiązkami. Żeby jeszcze tylko chciało się chcieć... Radość życia, czyli przedmiot, którego nie ma Czego pragniemy dla naszych dzieci? Szczęścia, spokoju, spełnienia, radości. Czego uczy szkoła? Matematyki, polskiego, fizyki...O szkole mówi się, że przygotowuje do życia. Zgoda. Ale czy uczy również czerpania z niego radości? Modne niekoniecznie znaczy dobre Co się dzieje, gdy dzieci znają zasady właściwego postępowania i konsekwencje, jakie pociąga za sobą ich naruszanie? Nie tylko zachowują się mniej agresywnie, ale i lepiej się czują. Dyscyplina często bywa lepsza niż bezstresowe wychowanie. + więcej Warto się uśmiechać Uśmiech to niezwykle przyjemne i pożyteczne narzędzie komunikacji z ludźmi, jeśli potrafimy nim świadomie zarządzać w trudnych społecznie sytuacjach. Jest zaraźliwy jak ziewanie. Uśmiech przy tablicy „Kiedy się uśmiechasz, nie przestawaj, wtedy cały świat uśmiecha się z tobą” - śpiewa Louis Armstrong w utworze „When you’re smiling”. To prawda. A w szkole szczególnie warto się uśmiechać. Nauczyciel - ten, który wie Komfort bierności pozwala nie tylko bezpiecznie „oglądać świat bez emocji”, ale też zachować dystans do sytuacji. Krytyka łatwo przychodzi temu, kto stoi obok wydarzenia, nie czuje się za nie odpowiedzialny. Szwedzka szkoła po lekcjach Dni sportu, koncerty talentów, akcje charytatywne, wycieczki - życie szkoły to nie tylko lekcje. Może być ciekawe dla wszystkich: nauczycieli, uczniów i rodziców. Wywala się wszystkie złe rzeczy z serca Dzieci akceptują medytację, ponieważ nie muszą niczego wyjaśniać, dowodzić lub uzasadniać, uczyć się na pamięć czy wiedzieć. Po prostu doświadczają jej. System otwarty na medytację System Marii Montessori kładzie nacisk na wszechstronny rozwój dziecka. Włączenie w ten rozwój praktykowania medytacji pozwoli dziecku jeszcze lepiej poznawać samego siebie, rozumieć i wykorzystywać swoje mocne oraz słabe strony. Trudne emocje, złe słowa Często okazuje się, że coś, co budziło niechęć albo lęk, wcale takie straszne nie jest. To różne uprzedzenia i przyjęte z góry założenia narzucają perspektywę, którą potem trudno zmienić. Można tego jednak dokonać.

Informacje dodatkowe o Psychologia w szkole 3(39)/2013:

Wydawnictwo: inne
Data wydania: b.d
Kategoria: Psychologia
ISBN: 1731-836x
Liczba stron: 128

więcej

Kup książkę Psychologia w szkole 3(39)/2013

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Psychologia w szkole 3(39)/2013 - opinie o książce

Avatar użytkownika - Katarzyna78
Katarzyna78
Przeczytane:2013-07-02, Ocena: 5, Przeczytałam, 2013, Mam,
Inne książki autora
Hulk: Koniec i inne opowieści
praca zbiorowa0
Okładka ksiązki - Hulk: Koniec i inne opowieści

Kolekcja trzech niezapomnianych opowieści o Hulku - najsilniejszym superbohaterze wszech czasów. Autorem dwóch z nich jest laureat...

Nowy Testament
praca zbiorowa0
Okładka ksiązki - Nowy Testament

Interaktywna książka, która jest zbiorem opowieści biblijnych z Nowego Testamentu, przy czym oprócz samej treści opowieści, dziecko dostaje tematycznie...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy