Spójrzmy na Sieć tak, jak jeszcze nigdy tego nie robiliśmy -- oczami przeciętnego użytkownika.
Użytkownicy poznają funkcjonalność witryny zanim jeszcze zaangażują się w przeglądanie jej zawartości lub przeznaczą pieniądze na ewentualne zakupy. Sieć jest jedynym środowiskiem, które daje użytkownikowi tak wielkie uprawnienia -- osoba trzymająca w dłoni mysz decyduje o wszystkim.
Jakob Nielsen, światowej sławy autorytet w dziedzinie funkcjonalności witryn internetowych, na kartach tego przełomowego podręcznika projektowania dzieli się z nami całą swoją wiedzą i doświadczeniem. Począwszy od projektowania treści i stron po projektowanie nawigacji (łatwej nawet dla użytkowników niepełnosprawnych), Jakob Nielsen podaje dokładne przepisy, jak dotrzeć do każdego użytkownika Sieci, w każdej sytuacji.
W czasie długoletnich badań oraz kontaktów z użytkownikami Jakob Nielsen wypracował zestaw wniosków, które dobrze pasują do jego odkryć: internauci chcą jak najszybciej odnaleźć poszukiwane informacje, jeśli nie wiedzą, czego szukają, nadal chcą szybko przeglądać Sieć i docierać do informacji następujących po sobie w logiczny sposób.
Zapoznanie się z tą książką może okazać się najkorzystniejszym finansowo działaniem, jakie kiedykolwiek podjęliśmy, by zapewnić naszej witrynie oglądalność przez miesiące, a może nawet całe lata. Nie jest ważne to, w jaki sposób jesteśmy związani z Siecią -- obojętne czy jesteśmy projektantami, przedsiębiorcami, twórcami stron internetowych, analitykami, inwestorami czy po prostu, tak jak wszyscy, zainteresowanymi użytkownikami -- książka ta pozwoli nam lepiej wykonywać naszą pracę.
W książce "Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych" Jakob Nielsen potwierdza nasze przemyślenia, jakie pojawiły się po przeczytaniu "Usability Engineering". Jego książki są niezbędne w pracy każdego architekta czy projektanta stron internetowych. W książce Nielsen zawarł ogólny opis praktycznych problemów, jakie widzimy w projektach stron internetowych. Opisuje nie tylko to, co jest złe -- mówi także, co i w jaki sposób naprawić. Pokazuje przykłady i wyjaśnia wady i zalety witryn oglądanych przez miliony internautów, opisując wszystko czystą prozą.
"Jeśli będziemy się dokładnie kierowali wskazówkami Nielsena, nasze projekty internetowe będą działały szybciej, a nasi klienci internetowi będą bardziej zadowoleni. Nie ma powodu, by powtarzać cudze błędy, nie ma powodu, by frustrować użytkowników wyglądem naszej witryny internetowej. Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych to wielki krok naprzód w rozwiązywaniu dzisiejszych problemów." Henry Lichstein, Wiceprezes Citibank
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2003-04-17
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 416
Chcę przeczytać,