Wzrost potrzeb transportowania oraz rozwój sieci dróg i środków transportu spowodował gwałtowny wzrost natężenia ruchu i potrzebę prowadzenia pomiaru jego parametrów. Potrzeba ta wynikała z przepisów zapewniających bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego, konieczności kontroli ich przestrzegania, zapotrzebowania na informację pomiarową dla systemów zarządzających infrastrukturą drogową i systemów monitorujących stan środowiska naturalnego.
Pomiary parametrów ruchu są też wykorzystywane do modelowania i prognozowania rozwoju ruchu drogowego oraz prac planistycznych związanych z rozwojem infrastruktury drogowej.
Książka zawiera opis systemów przeznaczonych do pomiaru:
? parametrów ruchu (prędkości chwilowej i średniej, natężenia ruchu, gęstości ruchu, zajętości pasa ruchu itd.)
? parametrów pojazdów (liczba osi, długość, nacisk statyczny każdej osi, masa całkowita pojazdu, odległości pomiędzy osiami, występowanie przyczepy)
Pomiary wymienionych parametrów mogą być realizowane przy wykorzystaniu różnych technologii i konfiguracji czujników. W opracowaniu przedstawiono dostępne obecnie technologie, stosowane rozwiązania techniczne, zasady projektowania systemów pomiarowych, właściwości eksploatacyjne. Znaczną część książki poświęcono systemom Weigh-In-Motion (WIM), które są obecnie wprowadzane do eksploatacji na polskich drogach.
Adresatami książki są inżynierowie ruchu drogowego, osoby zarządzające ruchem drogowym, osoby projektujące i wdrażające Inteligentne Systemy Transportu (ITS), inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego, pracownicy GDDKiA, pracownicy firm działających na polskim rynku w zakresie systemów monitorowania ruchu drogowego i ITS, a także studenci wyższych uczelni technicznych.
Wydawnictwo: PWN
Data wydania: 2016-02-02
Kategoria: Podręczniki
ISBN:
Liczba stron: 460
Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot – edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów...
Dwuczęściowa "Antropologia kulturowa" jest opracowaniem podręcznikowym przeznaczonym dla dydaktycznych potrzeb realizacji przedmiotu kształcenia pod tym...
Chcę przeczytać,