Biblioteka OpenGL to narzędzie służące do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Możliwości OpenGL możemy dziś podziwiać w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Większość publikacji dotyczących biblioteki OpenGL przedstawia ją w kontekście języka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczęściej wykorzystywana. Jednakże wielu programistów, którzy często rozpoczynają swoją naukę od Pascala i związanego z nim środowiska Delphi, próbuje stosować ją również w połączeniu z tym językiem.
Książka "OpenGL. Leksykon kieszonkowy" jest przeznaczona właśnie dla tych programistów. Opisuje bibliotekę OpenGL pod kątem zastosowania jej w aplikacjach tworzonych za pomocą Delphi. Przedstawia wszystkie funkcje służące do generowania i wyświetlania grafiki -- począwszy od brył podstawowych, a skończywszy na krzywych NURBS i Bèziera. Pokazuje sposoby oświetlania i teksturowania obiektów w scenie oraz metody importowania siatek stworzonych w programach 3D.
Typy danych w OpenGL Metody rzutowania i wyświetlania sceny 3D na ekranie monitora Obiekty i bryły podstawowe Oświetlenie Umieszczanie napisów w scenie Korzystanie z map bitowych Materiały i tekstury Animacja Import obiektów 3DDelphi to nie tylko aplikacje bazodanowe i internetowe. Przekonaj się, że w Delphi można również stworzyć realistyczną animację 3D.
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2005-06-13
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 160
Delphi 2006 to najnowsza wersja niezwykle popularnego środowiska programistycznego, które jest połączeniem języka programowania Object Pascal z możliwością...
Podręczne kompendium wiedzy dla praktyków Koniec z wertowaniem książek i dokumentacji w poszukiwaniu składni poleceń, typów danych czy struktur języka...
Chcę przeczytać,