Potężny manifest dla prezesów i pracowników: wpływowa i wielokrotnie nagradzana liderka biznesu Margaret Heffernan ujawnia, w jaki sposób firmy mogą budować idealne kultury pracy i powodować ogromne przeobrażenia, wprowadzając niewielkie zmiany.
Kadra zarządzająca często myśli, że wprowadzając głębokie zmiany, wszystko zrobi lepiej, zarobi więcej i będzie mieć szczęśliwszych pracowników. Dlaczego więc zaangażowanie okazuje się tak trudne, a produktywność tak nieuchwytna?
W książce „Niemierzalne" Margaret Heffernan wyciąga wnioski z dziesięcioleci nadzorowania różnych organizacji i dochodzi do wniosku, że to niewielkie modyfikacje mają największe znaczenie. Heffernan twierdzi, że budowanie solidnej firmy może zostać przyspieszone poprzez wdrożenie pozornie niewielkich zmian, takich jak zaakceptowanie konfliktu jako kreatywnego katalizatora, wykorzystywanie każdego umysłu w zespole, celebrowanie błędów; częstsze wypowiadanie się i słuchanie oraz zachęcanie do spędzania czasu wolnego od pracy.
Pełna niesamowitych anegdot i zaskakujących statystyk książka zabiera nas w fascynującą podróż po całym świecie, zwracając uwagę na różne firmy i ujawniając, w jaki sposób udało się im przekształcić na wielką skalę poprzez stopniowe zmiany. Jak CIA zrewolucjonizowała swój wywiad, zadając sobie jedno proste pytanie? Jak pewna organizacja zwiększyła przychody o 15 milionów dolarów, ustanawiając krótką przerwę na kawę? Jak całodzienny hakaton (rodzaj warsztatów, których uczestnicy wspólnie projektują i realizują internetowe i informatyczne przedsięwzięcia) może zmienić kulturę firmy? Opowiadając z dowcipem i humorem, Heffernan udowadnia, że często małe zmiany mają największe i najbardziej trwałe skutki.
Wydawnictwo: Relacja
Data wydania: 2019-09-25
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 136
Tytuł oryginału: Beyond Measure: The Big Impact of Small Changes
Tłumaczenie: Edyta Masełko-Łaciok, Karol Łaciok
Przeczytane:2019-11-05, Ocena: 5, Przeczytałam, Mam, 26 książek 2019, 52 książki 2019, 12 książek 2019,
„Niemierzalne” to kolejna książka z serii #TED odnosząca się do pracy. W końcu wg autorki w pracy spędzamy aż 100 tysięcy godzin naszego życia, więc jest to istotna jego część. Tym razem tematyką przewodnią jest szeroko pojętą kultura pracy. Co tak naprawdę wpływa na sukces firmy? Jak zorganizować przedsiębiorstwo żeby wszystkim dobrze się pracowało a jednocześnie aby maksymalizować efektywność? Na to nie ma jednej konkretnej recepty, bo wpływ mają na te zagadnienia te właśnie drobne i niemierzalne rzeczy.
To właśnie kultura pracy jest tym niemierzalnym, nieuchwytnym gołym okiem czynnikiem, który wpływa na wyniki naszych działań; to szereg zachowań, decyzji a nawet codziennych nawyków, które wnoszą do firmy wszyscy pracownicy, wszystkich szczebli. Jest zmorą szeroko rozumianego kierownictwa, bo trudno nią zarządzać a jednocześnie można ją ukształtować przez z pozoru drobne zmiany które nic nie kosztują. Wpływ na efektywność ma dobra atmosfera w pracy, zaufanie do współpracowników, otwarte dzielenie się wiedzą i pomysłami, ale też konstruktywna krytyka i umiejętność przyznawania się do błędów. Nie oszukujmy się, takie zarządzanie wymaga przede wszystkim mądrego i otwartego szefa, który potrafi słuchać i wyciągać wnioski. Od dobrej atmosfery zależy dobra współpraca a kreatywność wymaga też czasu na odpoczynek. To, co niemierzalne to równowaga między pracą, odpoczynkiem, życiem prywatnym i spojrzeniem z innej perspektywy na swoją pracę. To, co niemierzalne jest tak naprawdę istotą dobrej współpracy i samorealizacji w pracy, jest może nawet najważniejszą rzeczą jaką firma może nam dać żebyśmy się czegoś nowego nauczyli i rozwijali.
Jestem ciekawa kto z Was może się tym pochwalić w swojej firmie? A może widzicie jak rozwiązać pewne problemy? Nie boicie się odezwać? Zaproponować coś nowego? Jak to u Was wygląda?