"Nie każda bajka dobrze się kończy" to opowieść o początkach i rozwoju branży elektronicznej rozrywki napisana z perspektywy jej kluczowego uczestnika - Kena Williamsa. Wraz z żoną Robertą założył firmę, która stworzyła takie marki gier, jak Leisure Suit Larry, Gabriel Knight, King's Quest, Police Quest czy Phantasmagoria, a także wydała między innymi produkcje z serii Half-Life, Lords of the Realm czy Caesar.
Książka łączy autobiografię ze spojrzeniem na rynkowe trendy w różnych momentach rozwoju przemysłu gier. Jest też pełna soczystych epizodów opisujących spotkania z Billem Gatesem, Steve'em Jobsem czy Jeffem Bezosem. Pokazuje jasne i ciemne strony wielkiego biznesu, napędzanego przez bystre umysły ludzi, którzy kochają gry. A wszystko to widziane z perspektywy człowieka, który już za młodu wiedział, że chce osiągnąć wielki sukces.
--
"Dawno, dawno temu, przed Amazonem, eBayem, a nawet Google'em, istniała założona przez męża i żonę firma tworząca programy komputerowe, która zdominowała listy sprzedaży na blisko 20 lat.
Sierra On-Line powinna trwać wiecznie.
To opowieść o tym, jak Sierra powstała i jak umarła. W tej bajce faktycznie są czarodziej i księżniczka. Ale są w niej również korupcja, chciwość i czarne charaktery"
Ken Williams, założyciel i wieloletni szef Sierra On-Line
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2022-04-20
Kategoria: Biografie, wspomnienia, listy
ISBN:
Liczba stron: 392
Tłumaczenie: Helena Marzec-Gołąb
Przeczytane:2022-05-24, Ocena: 4, Przeczytałem,
SIERRA ON-LINE OD KUCHNI
Sierra to legenda branży gier komputerowych. Możecie jej nie kojarzyć z nazwy, ale na pewno kojarzycie któryś z legendarnych tytułów, jakie wypuścili. Pierwsza gra 3D czyli ,,King's Quest", ,,Half-Life" czy ,,Leisure Suit Larry" to tylko niektóre z nich. Taka legenda musiała doczekać się upamiętnienia i doczekała. I to w książce napisanej przez Kena Williamsa, czyli człowieka, który wraz ze swoją żoną założył tą firmę i najlepiej wie, jak to wszystko wyglądało od początku. A przy okazji pokazał także, że wie, jak dobrze o tym opowiedzieć.
Był rok 1979, kiedy małżeństwo Williamsów stworzyło pierwszą grę. On, Ken, ją zaprogramował, ona, Roberta, zaprojektowała. To wydarzenie stało się podwalina pod firmę Sierra On-Line, którą potem oboje mieli rozwijać przez szesnaście lat. Firmę legendę. Ale nie jest to bajka pełna szczęśliwych chwil. Bywa zabawnie, bywa uroczo, ale świat biznesu to świat brudów, przestępstw i problemów. I przez to wszystko wędrujemy wraz z Williamsami, odkrywając kulisy branży, a przy okazji dowiadując się wielu fascynujących rzeczy. Bo co Sierra ma wspólnego z komiksami? Albo fitnessem w wykonaniu Johna Travolty? Pora się tego dowiedzieć!
https://ksiazkarniablog.blogspot.com/2022/05/nie-kazda-bajka-dobrze-sie-konczy-wzlot.html