Wydawnictwo Bliżej Przedszkola oraz OW Impuls polecają zapowiedź wydawniczą pt. "Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej".
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W publikacji znajdują się m.in.: Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje. Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań. Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo. Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci. Arkusze diagnostyczne i rysunki.
Książka dostępna w sprzedaży od 7 października. Zamów już dziś. Pozostałe książki Centrum Edukacyjnego BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
aby dowiedzieć się więcej zapraszamy:
Informacje dodatkowe o Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-10-07
Kategoria: Edukacyjne
ISBN:
978-83-61246-48-0
Liczba stron: 116
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,