Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej

Ocena: 0 (0 głosów)
Wydawnictwo Bliżej Przedszkola oraz OW Impuls polecają zapowiedź wydawniczą pt. "Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej". Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W publikacji znajdują się m.in.: Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje. Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań. Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo. Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci. Arkusze diagnostyczne i rysunki. Książka dostępna w sprzedaży od 7 października. Zamów już dziś. Pozostałe książki Centrum Edukacyjnego BLIŻEJ PRZEDSZKOLA aby dowiedzieć się więcej zapraszamy:

Informacje dodatkowe o Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-10-07
Kategoria: Edukacyjne
ISBN: 978-83-61246-48-0
Liczba stron: 116

więcej

Kup książkę Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy